Avatar billede distri Nybegynder
18. september 2002 - 16:01 Der er 9 kommentarer

Sort skærm på bærebar???

Jeg skal til at installere windows på min bærebar, men når jeg tænder den er der bare helt sort skærm. Den har før vist ram tælling ovs.. Jeg har haft instal. en windows der var defekt, måske har det noget at sige. Hvordan får jeg billede frem igen så jeg kan formattere den og instal. en ny windows??
Avatar billede james_t_dk Juniormester
18. september 2002 - 16:32 #1
Kommer der billede på når du booter på en diskette?

Kan du høre den starter op?
Avatar billede distri Nybegynder
18. september 2002 - 16:34 #2
Jeg kan høre at den starter. men der kommer ikke noget billede. Der er ikke noget diskettedrev, men den burde jo boote fra xp cdén-
Avatar billede lazac Nybegynder
18. september 2002 - 16:40 #3
Hvis der er en VGA-udgang på den bærbare, findes der osse en funktions-knap til at bestemme hvilken skærm der skal være aktiv. Hvilken knap der skal bruges afhænger af hvilket mærke pc'en er, så kig i manualen eller opgiv mærke og model.
Avatar billede distri Nybegynder
18. september 2002 - 16:48 #4
fn +F12. er prøvet hjælper ikke!!
Avatar billede lazac Nybegynder
18. september 2002 - 16:52 #5
Der kan godt forekomme noget vente-/reaktionstid, men prøv evt. at sætte en ekstern skærm til dyret og se om den virker.
Avatar billede distri Nybegynder
18. september 2002 - 16:59 #6
Virker stadig ikke!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
18. september 2002 - 17:03 #7
Det lyder som om at der ikke er forbindelse til din skærm!!!

Specielt efter som at optælling af ram vil ske på et hvert udstyr, ligemeget om der er styrresystem på eller ej.
Avatar billede lazac Nybegynder
18. september 2002 - 17:04 #8
Hmmm...?¿? Det lyder ikke så godt og jeg er løbet tør for ideer, så vi må håbe en anden kan hjælpe dig.
Avatar billede distri Nybegynder
18. september 2002 - 17:05 #9
tak for forsøget.