Avatar billede plexzel Nybegynder
17. september 2002 - 21:21 Der er 6 kommentarer

Grafikort brændt af :(?

Hmm........jeg sidder nu med et 4mb´s graf kort...når jeg sætter mit NVIDIA GeForce2 MX/MX 400 og starter min PC, siger den "duut duut duuuuut" (ca - hvad betyder der ikke er noget grafikkort i) - why :| kan det værer fordi det er brændt af? - det pci jeg har i nu virker (sidder i pci port) er mit grafkort brændt af - eller er min port på mit bundkort? har et soltek... :[
Avatar billede amd Nybegynder
17. september 2002 - 21:24 #1
Nææ, ikke nødvendigtvis brændt af.
AGP kort har det tit med at skulle sidde meget præcist!!
Det sker tit når man har haft det ude, at man skal sætte det i igen fordi det er så følsomt
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
17. september 2002 - 21:24 #2
Det er et rigtig godt spørgsmål; det kan være begge dele!

Først og fremmest skal du sikre dig, at kortet er skubbet HELT ned i AGP'en - i nogle tilfælde skal du faktisk trykke ret hårdt! Og så skal du bagefter tjekke om de andre kort i maskinen sidder som de skal ;o)
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
17. september 2002 - 21:27 #3
Jeg havde nøjagtig samme problem, da jeg købte mit GF3 ti200 i sin tid :o) Men jeg fik så skubbet det på plads, da jeg fandt ud af at det var min IDE-port der sad i vejen og havde forhindret mig i at montere skidtet ordentligt i først ombæring...

...Så tillykke med designet til ECS for mit K7S5A :o) Men nu jeg har lavet runde kabler og så er der masser af plads *weeeeeeeeeee*
Avatar billede webmasterdk Praktikant
17. september 2002 - 22:09 #4
kreidlerhansen >> Kører da ellers godt sådan et k7s5a :)
Avatar billede fastwrite Nybegynder
18. september 2002 - 00:09 #5
Hvis du har et andet ledigt AGP/PCI - hvad du nu bruger, så prøv det. Det kan være at det er dem der er brændt af. Der skal nu en hel del til før man brænder et grafikkort af. Men følg også de andres råd om at sørge for at den sidder helt korrekt. Prøv at fjern dit andet grafikkort og se om det vil hjælpe.
Avatar billede herman01753 Nybegynder
18. september 2002 - 09:20 #6
hvilket fabrikat er din bios?
Hvis du kender fabrikatet kan du gå på hjemmesiden http://www.bioscentral.com/

til højre på sitet findes en rubrik der hedder: "BIOS Beep Codes"
og hvis du klikker på den bios du har, vil du kunne se hvad bip lydene betyder, og derefter rette fejlen.

Håber det var en hjælp