Avatar billede 2989 Nybegynder
17. september 2002 - 18:00 Der er 2 kommentarer

Tekst på flere sider

Designet på min hjemmeside skal være ret "småt", derfor skal jeg have lavet en funktion(eller lignende) der kan opdele en tekst (fra en database) over flere sider. Problemet er jo at de forskellige tegn i en skrifttype ikke fylder lige meget (jeg ved godt at der findes skrifttype hvor alle tegnene har samme størrelse, men de er ikke så pæne ) hvis de gjorde det, så kunne man bare tælle antal tegn :/
Avatar billede dodger Nybegynder
17. september 2002 - 18:12 #1
hvad er dit spørgsmål..?
Avatar billede 2989 Nybegynder
19. september 2002 - 12:36 #2
På min side bruger jeg Verdana med størrelse 10, lad os sige med den skrift er der plads til denne sætning på én linje:
"hurra en fuld linje, det var vel nok godt"

og på en side kan der stå 10 af de ovenstående linjer.
Men da bogstaverne ikke fylder lige meget (et "e" fylder mere end et "i") hvordan ved jeg så om en given tekst kan være på en side ?

håber det er til at forstå nu :)