Avatar billede lektorblomme Nybegynder
17. september 2002 - 16:37 Der er 2 kommentarer

Kode til Akai DVD- afspiller

Kære alle!
Jeg har købt DVD afspilleren AKAI DV-R3100ss i Føtex til en favorabel pris, og er også ganske godt tilfreds med kvaliteten. Det eneste jeg er harm over er, at manden i butikken lovede mig at det var en kodefri afspiller (hvorefter jeg med det samme bestilte 3 film i USA). Nu har jeg så i mellemtiden lånt nogle region 1 film af min kammerat og det viser sig nu at min nyerhvervelse ikke skriver "Invalid Region" når jeg sætter region 1 filmen i. Jeg har ringet til føtex og fremlagt sagen - de siger at det kan være den lånte film det er galt med.
Spørgsmålet er nu:
Er der nogen der ved om denne afspiller er kodefri (eller om jeg er blevet snydt)?
- og hvis den ikke er kodefri: kan den så gøres kodefri?
På forhånd tak for hjælpen
Morten
Avatar billede hologram Nybegynder
17. september 2002 - 17:13 #1
DVD-afspilleren kan være kodefri, og det kan netop være dit problem...
Nogle DVD'er checker først om de kan afspilles på andre regioner end den de er sat til, og hvis det er muligt vil den ikke afspilles.

Det er derfor man ikke skal gå efter totalt kodefri afspillere men maskiner hvor man har muligheden for at fastlåse regioner gang på gang på gang...
Avatar billede lektorblomme Nybegynder
17. september 2002 - 17:54 #2
Jeg har netop fået at vide (fra den eneste føtex medarbejder der vidste noget!), at den faktisk kan gøres kodefri ved hjælp af en kode - som føtex faktisk skulle have (men som de ikke har aligevel. Så nu spørger jeg så om der er andre der har denne afspiller der kan hjælpe mig med den kode!