Avatar billede vlamik Nybegynder
16. september 2000 - 22:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Reg

Jeg laver en htmleditor og vil gerne have at når man højreklikker på en html-fil står der \"Rediger med (mit program)\". Hvordan gør jeg dette??

mvh

Mikkel
Avatar billede sjensen Nybegynder
17. september 2000 - 20:30 #1
Hvor er de tlige at du vil have at der står det ?

Mener du at når du højreklikker på en htmlfil i stifinderen så har du et extramenupunkt hvor du kan vælge at redigere filen ved at bruge dit program:

eks.:
åben
rediger med xxxx
klip
kopier
sæt ind
slet
omdøb
egenskaber

o.s.v. ?

Det gør du ved i registreringsdatabasen at registrere en klasse for dit program sammen med filtypen HTML, og i denne angiver de forskellige muligheder dit program tilbyder \"Åben, Print, o.s.v.\"

Prøv at se i registry under HKEY_CLASSES og check hvordan f.eks. word er sat op i hhv. .DOC og WordDoc m.m. Hvis du opretter samme typer nøgler med samme typer enheder vil det automatisk af windows blive indsat i højreklik menuen.

Avatar billede vlamik Nybegynder
19. september 2000 - 17:21 #2
Tak for svaret, men jeg kunne godt tænke mig noget kode...
Avatar billede lbs Nybegynder
28. september 2000 - 13:30 #3
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?URL=/library/psdk/winbase/regapi_1woo.htm

Her kan du se dokumentationen til hvordan du selv opretter stuff i registreringsdatabasen...
saa er det bare at lure hvordan de andre er saet op, og saa lave en lille kopi som saetter din egen ind...

Hvis du smider 200 points mere i, kan jeg lave det til dig iaften.
Avatar billede vlamik Nybegynder
06. oktober 2000 - 20:17 #4
Nej tak. Hvis ikke at jeg kan få lidt kode til de point, så er det ligemeget. Jeg laver det bare i Delphi.
Avatar billede vlamik Nybegynder
06. oktober 2000 - 20:19 #5
Jeg giver kun sjensen 30 point for jeg kunne ikke få noget kode. Til gengæld var det en lille hjælp.
Tak for svarene!