Avatar billede figgifiggi Nybegynder
16. september 2002 - 18:28 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Thermaltake silent volcano 9

Jeg har lige fået min nye computer ind ad døren. Jeg skal nu til at montere en Silent Volcano 9 på min AMD Atholon 2200+. Jeg har følgende problemer:
Den eneste vejledning der kommer med køleren er magen til denne: http://thermaltake.com/products/heatsink/v9.htm

Jeg vil gerne installere temperaturføleren under min CPU, men Den tykke isolering på føleren gør det umuligt, da jeg så ikke kan få CPUen ned i sokkelen.

Der ser ikke ud til at være nogen kølepasta med.
Er det fordi, der ikke skal bruges noget?
Er det den hvide substans, som ligner lim, i en lille plastikpose?
Eller er det den tynde film, som klistrer på begge sider, som også følger med kølrend?

På forhånd tak.
Avatar billede figgifiggi Nybegynder
16. september 2002 - 19:04 #1
Kom nu. Er der slet ingen eksperter, der har en Thermaltake køæer?
Avatar billede nuki Nybegynder
16. september 2002 - 19:10 #2
figgifiggi altså det er meningen at temp ting skal sidder mellem cpu og køler.
Det hvide "lim" er kølepastaen men husk kun et minimal lag ellers har det den modsatte virkning.
Det der klister på begge sider er dobbelt kælbende tape som skal bruges til temp tingen.

-Nuki
Avatar billede figgifiggi Nybegynder
16. september 2002 - 19:13 #3
Tak skal du have :-)

Men hvis du ser på mit link, kan du se, at temperaturfølren skal side UNDER CPUen. Jeg syntes også, det lyder mærkeligt, men billedet viser det tydeligt.
Her er lige et direkte link til billedet: http://thermaltake.com/images/products/heatsink/v9f2a.jpg
Avatar billede nuki Nybegynder
16. september 2002 - 19:19 #4
figgifiggi det er altså ovenpå det hvide er selve soklen.
Avatar billede figgifiggi Nybegynder
16. september 2002 - 19:22 #5
OK, det er rigtigt :-)
Jeg glæder mig også til at få sat min nye 15" viewsonic fladskærm. Så kan det være, jeg kan se bedre end på min lille 15" CRT-skærm.

Svar accepteret

p.s. Har du en let måde at sætte kølepasta på?
Avatar billede nuki Nybegynder
16. september 2002 - 19:30 #6
Hmmm har den ikke men har installeret den før.

Hmm ja du skal bruge en lille dråbe og så smører det ud men en lille plastik spartel eller noget i den stil.
Avatar billede figgifiggi Nybegynder
16. september 2002 - 19:32 #7
På køleren, ikke? Det virker i hvert fald mest logisk.

Endnu en gang tak for hjælpen.
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
16. september 2002 - 23:02 #8
Føleren bliver, på billedet, monteret UNDER CPU'en...

Men jeg tror nu også, det er mere hensigtspratisk at montere den mellem køleren og selve kernen; for det første må det give en mere præcis aflæsning og for det andet kan den umiddelbart ikke monteres mellem CPU'en og soklen; ledningerne vil da komme i vejen og løfte CPU'en lidt fra sokeln = risiko for kortslutning eller dårlig forbindelse!

Jeg kan nu ikke forestille mig, at den dobbltklæbende tape skal bruges sammen med kølepasta???

Du skal sprede kølepasta'en ud over kernen på din CPU! Ellers får du for meget på... Hvis du smører kølepasta over hele bunden af køleprofilen, vil det ligge som et isolerende lag, hvilket IKKE er meningen; derfor skal det kun lægges mellem kernen og køleprofilen!
Avatar billede figgifiggi Nybegynder
19. september 2002 - 14:54 #9
Tak for oplysningen, kreidlerhansen, men jeg havde allerede fundet ud af det på den hårde måde ;-)

Jeg kan så lige sige, at føleren _ikke_ kan monteres mellem CPU og køler, da det giver dårlig forbindelse. Vi må bare måbe, at TT har tænkt på den faktor, da de lavede systemet.