Avatar billede rubber Nybegynder
16. september 2002 - 18:13 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Opsigelse

Jeg søger information om hvor lang tid en web-udbyder kan forlange ved opsigelse. Fx max 3 måneder??

Jeg har søgt på Internettet, men har ikke kunne finde noget svar på dette spørgsmål.

Jeg er interesseret i et link som beskriver det, mere eller mindre juridisk.
Avatar billede namnam Nybegynder
16. september 2002 - 18:24 #1
jeg har ikke et link, men jeg tror at det er en måned før måske list mindre.. Så vidt jeg husker..
Avatar billede jkmedia Nybegynder
16. september 2002 - 18:26 #2
det plejer at stå i web-udbyderens "regler"...
Avatar billede rubber Nybegynder
16. september 2002 - 18:49 #3
Det som står i web-udbyderens "Betingelser" er ikke i overensstemmelse med Dansk lovning.
Avatar billede jkmedia Nybegynder
16. september 2002 - 19:32 #4
det er måske meget muligt, men du har jo sagt god for dem!!
Avatar billede rubber Nybegynder
16. september 2002 - 19:44 #5
Lovningen er skruet sammen får at beskytte forbrugeren "privat person". Dvs at en web-udbyder skal overholde loves bestemmelse som jeg dog ikke kan finde de juridiske bestemmelser på. Fx. Har en web-udbyder ikke hjemmel til at binde en privat person i 10 år selv om en privat person har sagt god for det.

Ps. Bestemmelserne har i mit udfælde ændret sig efter udrettelse, men det er en anden historie.
Avatar billede bacardil Nybegynder
16. september 2002 - 19:47 #6
Prøv i news gruppen jura.. Det er lige et sted for dem.
Avatar billede rubber Nybegynder
16. september 2002 - 19:48 #7
Det prøver jeg. God ide. TaK
Avatar billede bacardil Nybegynder
16. september 2002 - 20:13 #8
*np*
Avatar billede bacardil Nybegynder
17. september 2002 - 14:45 #9
Ud fra debatten vil jeg sige at et web-hotel der binder kunden i 12 måneder og ønsker kunder evt. opsiger sit webhotel med min. 3 måneders varsel mod udløb er noget som ser fuldt lovligt ud.
Avatar billede praetorian Nybegynder
23. september 2002 - 20:45 #10
Jeg har så ikke set eksempler på at der er nogle der binder kunden i 12 måneder. Man mister ofte bare det indbetalte beløb når at man opsiger sin aftale.
Avatar billede bacardil Nybegynder
23. september 2002 - 22:57 #11
Selvom det ikke har så meget med debatten at gøre, så kan jeg nævne en pæn del.
Avatar billede tiskali Nybegynder
28. september 2002 - 10:04 #12
Hvis du er virksomhed er opsigelsen lang!

Hvis du er forbruger vil du kunne bruge aftalelovens §36 hvis opsigelsen er mere end 3 mdr. [tror jeg]

Kig på www.fs.dk  :]

~ TisKaLi ~
Avatar billede praetorian Nybegynder
28. september 2002 - 12:19 #13
Hvis man er virksomhed er opsigelsen ikke lang, det afhænger da af hvad man forhandler sig frem til. Og hvis den endelig skulle blive lang så er det da bare at finde en anden udbyder.
Avatar billede bacardil Nybegynder
29. september 2002 - 18:18 #14
tiskali> Prøv at komme med et bedre svar
Avatar billede tiskali Nybegynder
11. oktober 2002 - 15:07 #15
bacardidrink>

Prøv selv at komme med et kvalificeret bud !!!

Hvad bliver der spurgt om knoldi?

I B2B kan man forlange LANG opsigelsesfrist før den tilsidesættes vis AFTL § 36, det kan den derimod ikke hvis det er en forbruger.

I B2B er vi naurligvis i en situation hvor intet er aftalt...

Ved forbrugere er der dom på at den ikke kan være længere end 6 mdr. fx ved et telefonabonnement.
Avatar billede bacardil Nybegynder
11. oktober 2002 - 15:15 #16
tiskali> Jamen så kom med link til din dok. - Har set mange debatter og jura folk er alle enige om at telefonabonnement og webhotelabb. ikke kan sammenlignes.
Avatar billede bacardil Nybegynder
11. oktober 2002 - 15:19 #17
En anden ting.. Tal ordenligt til folk, hvis du ikke kan det, så drop ud af E
Avatar billede rubber Nybegynder
12. oktober 2002 - 08:01 #19
Bacardil, det var en meget intersant nyhed gruppe du har fundet. Jeg har nemlig oprettet spørgsmålet. :-)
Tak for venligheden
Avatar billede bacardil Nybegynder
12. oktober 2002 - 13:46 #20
*np* :o)