Avatar billede fejehund Nybegynder
16. september 2002 - 11:05 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Harddisk

Jeg har en harddisk på 10 GB, men jeg kan kun se 2 GB. Selve disken var partitioneret i 2 GB (primær) og 8 GB (sekundær). Hvad er der sket?
Avatar billede eyes Nybegynder
16. september 2002 - 11:07 #1
du mangler sikkert et logisk drev i din 2 partition
Avatar billede eyes Nybegynder
16. september 2002 - 11:07 #2
svar
Avatar billede fejehund Nybegynder
16. september 2002 - 11:09 #3
hvordan laver jeg det? jeg kører w2k
Avatar billede eyes Nybegynder
16. september 2002 - 11:11 #4
du skal ændre det i dos med fdisk
der skal du lave dit logiske drev på den udviddede partition
Avatar billede eyes Nybegynder
16. september 2002 - 11:12 #5
Avatar billede fejehund Nybegynder
16. september 2002 - 11:32 #6
den vil ikke køre fdisk programmet... kan det findes andre steder?
Avatar billede lazac Nybegynder
16. september 2002 - 11:32 #7
DOS og 8 GB partition??? Det hænger vist ikke rigtigt sammen, da DOS er begrænset til FAT16 og derfor kun kan se drev der er 2GB eller mindre.
Du skriver at du har en primær og en sekundær partition, men der er ikke noget der hedder en sekundær partition, så enten er den osse primær eller osse er den 'udvidet'.
Hvis den er primær skal den slettes og i stedet oprettes en udvidet, jo mindre du vil køre dual boot. Der kan kun være en primær partition aktiv ad gangen, og det er den der bootes fra.
Hvis den er udvidet, skal du som "eyes" skriver tilføje en logisk partition inden i den udvidede partition. I Win2k kan det gøres fra 'Computer Management' værktøjet, under 'Storage' og 'Disk Management'.
Til slut skal du så formatere disken med det fil-system du ønsker at bruge. For en 8 GB partition har du kun mulighed for FAT32 eller NTFS.
Avatar billede eyes Nybegynder
16. september 2002 - 11:36 #8
Man kan godt se store diske med den nye fdisk. Da den understøtter det
Avatar billede lazac Nybegynder
16. september 2002 - 11:51 #9
Okay, men det virker som en omvej, når funktionerne allerede ligger i windows.
Avatar billede fejehund Nybegynder
16. september 2002 - 11:52 #10
i dele pointene, tak for hjælpen,