Avatar billede bva Nybegynder
15. september 2000 - 13:04 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Sideopsætning i rapporter

Når jeg ved oprettese af en rapport, vælger horisontalt i sideopsætning, så forstår jeg ikke hvorfor i 2000 udgaven, at programmet selv ændre til portræt - sådan alt efter for godt befindende. Det er ikke hver gang, men efterhånden meget ofte.
97 versionen har aldrig drillet mig på den måde - hvad skal jeg gøre for at få 2000 versionen til at gøre som jeg bestemmer.
Avatar billede tpiil Nybegynder
15. september 2000 - 14:49 #1
hvad er det for et program????
du skriver kun noget med 97 og 2000 version!
Avatar billede bva Nybegynder
15. september 2000 - 21:49 #2
Det drejer sig om Microsoft Access hhv. 97 og 2000 versionen.
Avatar billede dr.kaos Nybegynder
22. september 2000 - 22:37 #3
Hvordan kører du rapporterne. Aktiver du dem/den igennem VBS?

Hvis dette er tilfældet har du fundet fejlen da dette ikke kan ladesiggører i Access 2000.

Du kan dog omgå dette problem hvis alle rapporter skal udskrives med samme opsætning. Dette gøres ved at sætte standard opsætningen til den ønskede opsætning. Det er nemlig altid standard opsætningen Access sætter ind i de rapporter du har fejl i.
Avatar billede dr.kaos Nybegynder
22. september 2000 - 22:37 #4
jeg mente VBA
Avatar billede moses Praktikant
25. september 2000 - 11:23 #5
Uanset, hvad folk prøver at bilde dig ind, så er proceduren følgende:

Lav rapporten, indstil printerparametre I PAGE SETUP imens rapporten er i designview

- Brug Ikke Print...

Gem rapporten.

Jeg har masser af rapporter liggende i samme database. De benytter forskellige opsætninger af siderne og de bruger forskellige printere.

Det virker fint.

Jeg har endog konverteret Access 95 programmer til Access 2000, hvor alt dette også virkede bagefter.

Avatar billede dr.kaos Nybegynder
25. september 2000 - 11:50 #6
Ja men det er bare sådan at denne fejl opstar lidt tilfældigt og kun når man bruger VBA.
Avatar billede dr.kaos Nybegynder
25. september 2000 - 14:34 #7
Jeg har forsøgt om jeg kunne genfinde artiklen i microsoft\'s support omkring VBA og reports. Dette lykkes ikke men jeg fandt noget andet.

ACC2000: Height Property Setting of a Form or Report\'s Detail Section Is Ignored
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q208/5/60.ASP
Avatar billede bva Nybegynder
26. september 2000 - 02:45 #8
Jeg prøver det i har skrevet til mig og vender tilbage. Hilsen Berit
Avatar billede bva Nybegynder
02. oktober 2000 - 17:57 #9
dr. kaos - hvad er VBA ?
Det med at indstillingerne er ikke godt, da det ikke er alle rapporter der skal ud horisontalt.

moses - Jeg har forsøgt i Page Setup at ændre, men næste gang jeg går ind for at udskrive - har den måske ændret - (det sker ikke hver gang)

Hilsen Berit
Avatar billede dr.kaos Nybegynder
02. oktober 2000 - 20:35 #10
VBA=Visual Basic Applications.
Dette er den bagvedliggende programmering af en hændelses ved fx. en knap.

Hvis du fx. har programmeret at når du trykker på en knap, skal der ske en udskrift af en rapport, vil dette muligvist være lavet i VBA. Dette kan også være programeret i en markro.
Avatar billede bva Nybegynder
02. oktober 2000 - 22:23 #11
Hej Kaos, Der må jeg nok stå af, for programmering i Visual Basic kan jeg ikke. Jeg kan kun bruge det programmet selv kan ved installationen. Så indtil videre må jeg vel leve med at sådan gør Access 2000 bare (dødsygt).
Hilsen Berit
Avatar billede moses Praktikant
03. oktober 2000 - 11:15 #12
Jeg regner med, at du gemmer, når du har rettet på sideopsætningen ...

Kommer du til at gemme de rapporter på et eller andet tidspunkt (under almindelig brug), hvor der er ændret på indstillingerne ?
Når du viser en rapport, kan du jo ændre lidt hist og pist. Hvis du så går ud, gemmes rapporten jo igen.

Jeg har forsøgt forskellige ting, men jeg beholder altid mine sideopsætninger !! Sorry

Avatar billede bva Nybegynder
03. oktober 2000 - 16:00 #13
Ja jeg gemmer når jeg har rette sideopsætningen, og jeg mener ikke at jeg gemmer dette på et andet tidspunkt, men jeg har rapporter der skal være horisontale og nogle skal være i portræt, men det bør jo ikke give de problemer jeg har - idet 97 versionen sagtens kunne klare forskellige sideopsætninger.
Hilsen Berit
Avatar billede moses Praktikant
09. oktober 2000 - 13:13 #14
Det er en ganske almindelig og vigtig ting, at den skal kunne håndtere forskellige opsætninger for hver enkelt rapport.
Det kan den også på alle de PC-ere jeg nu har prøvet - Desværre. Jeg kan ikke genskabe dit problem, hvorfor jeg jo heller ikke´kan hjælpe dig med at fjerne din fejl.
Avatar billede bva Nybegynder
09. oktober 2000 - 21:35 #15
OK - jeg må nok finde løsningen et andet sted, da jeg godt kan forstå at det er svært at hjælpe når det ellers virker på andre pc´er. Tak for jeres hjælp. Hilsen Berit
Avatar billede moses Praktikant
10. oktober 2000 - 10:52 #16
Takker  :-)
Avatar billede moses Praktikant
10. oktober 2000 - 10:52 #17
Skulle jeg engang høre noget, så smider jeg det lige herind.
Avatar billede bva Nybegynder
10. oktober 2000 - 22:18 #18
Det er da bare OK.
Avatar billede bva Nybegynder
27. oktober 2000 - 22:33 #19
Nu er det sket igen i en ny database i Access 2000, og denne gang skete det efter at rapporten var færdig og jeg gik ind i sortering for at ændre denne. Det er åbenbart her det går galt.
Hilsen Berit
Avatar billede dr.kaos Nybegynder
27. oktober 2000 - 22:45 #20
Har du underrapporter i den rapport?
Avatar billede dr.kaos Nybegynder
27. oktober 2000 - 23:23 #21
Dette problem er vi ikke alene om at have
http://www.helptalk.net/forums/access/messages/86656.html
moske kan du bruge det svar der er til det overstående spørgsmål.

Dette link har også et svar (det er instaler sr-1)
http://www.helptalk.net/forums/access/messages/85534.html

Ellers er der kun igen at sige at \"page setup\" ikke virker med markro og VBA
(Note  Page setup options aren\'t available for macros or modules.)
http://support.microsoft.com/support/Office/InProdHlp/Access/achowSetPageOrientationOtherPageSetupOptionsS.asp

prøv også her
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q240/8/26.ASP

rettelser i sr-1 ses her
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q245/0/21.ASP?LN=EN-US&SD=gn&FR=0

Hvis du finder et svar så skriv det endeligt her for jeg har samme problem som dig.

Mhv
Dr. Kaos

Avatar billede bva Nybegynder
28. oktober 2000 - 22:13 #22
Tak for hjælpen, jeg ser på de svar du har henvist til.
hilsen Berit