Avatar billede sworld Nybegynder
13. september 2002 - 08:26 Der er 16 kommentarer og
4 løsninger

Grafikken Fryser :(

Hejsa alle

Jeg har prøvet alt hvad jeg kan komme i tanke om uden held.
Jeg sidder på en maskine med dualboot 98/XP, i XP kan jeg spille de store grafik krævende spil uden problemer, men i 98 fryser maskinen sig efter nogle få minuters spil :(
Jeg har de nyeste driver fra nvidia 30.82, har prøvet at afinstallerer og indstallerer yngre udgaver, men det virker stadigvæk ikke :(

Grafik kortet er et nVidia G-Force MX 400 32 MB.

Kan nogle hjælpe ???

Og så i ikke spørger hvorfor jeg ikke bare kører det på XP, ja så er det fordi jeg vil holde spillende til 98, da jeg har nogle spil som ej kan køres i XP, så det er grunden :)
Avatar billede peet-49 Novice
13. september 2002 - 08:29 #1
Tror ikke det er dit grafikkort, et eller andet hjælpeprogram memokit eller lign. kan gøre det.
Avatar billede sworld Nybegynder
13. september 2002 - 08:33 #2
>>> peet49

Nej jeg tror heller ikke det er kortet, for det kører fint under XP
Avatar billede -viper- Nybegynder
13. september 2002 - 08:48 #3
Prøv følgende:
1) Højreklik på skrivebord - Egenskaber
2) Indstillinger - Avanceret
3) Fejlfinding - Sæt Hardwareaccelerationen én tak ned - Ok

Dette kan virke!!!
Avatar billede sworld Nybegynder
13. september 2002 - 09:00 #4
Har lige prøvet, men hjalp ikke, der gik lige nøjagtig 10 sek. så frøs skidtet igen :(
Avatar billede -viper- Nybegynder
13. september 2002 - 09:04 #5
BÆ...  Måske du mangler RAM???
Avatar billede -viper- Nybegynder
13. september 2002 - 09:05 #6
Næææ - Ikke hvis du kan køre dem i XP.. (Tænkte ikke lige) - Det er jo morgen
Avatar billede mnt Nybegynder
13. september 2002 - 09:08 #7
Det er klart den fucker (hvis jeg tror det er fejlen):
Du siger du har hentet den nyeste driver, men det går jo ikke du henter den nyeste driver til xp, så fucker den i 98 ;-)

Prøv det ;-)
Avatar billede sworld Nybegynder
13. september 2002 - 09:11 #8
Hallo Mand, tror du jeg er så fatsvag *GGGGGGG*
Selvfølgelig har jeg hentet driverne til hver sin version :-)))
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. september 2002 - 09:31 #9
Tjah.... Win98 sucks, så nøjes du med XP ;)

Nej pjat, har du prøvet at slå antivirus fra inden du spiller?

Har du opgraderet DirectX til Ver. 8.1?

Hvis ikke, så prøv og se om det hjælper ;)
Avatar billede sworld Nybegynder
13. september 2002 - 10:08 #10
Heller ikke :(
Avatar billede sworld Nybegynder
13. september 2002 - 10:09 #11
Det må være en eller anden indstilling, som styrer et eller andet på det skide kort i 98...
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
13. september 2002 - 10:31 #12
Prøv at installere en ældre driver; 21.83 eller 23.12 virker 100% i '98...

*bare et forslag*
Avatar billede sworld Nybegynder
13. september 2002 - 11:14 #13
Har jeg prøvet :(

Men en anden ting jeg har opdaget, hvis jeg starter browseren op i 98
og minimerer eller flytter den, fryser lortet også :-(

Hvad sker der ????

Og nej det er ikke grafik kortet, for det kører perfekt i XP...

Hjææææææææææææææælp :)
Avatar billede peet-49 Novice
13. september 2002 - 11:36 #14
Gå i systemværktøjer-systemoplysninger under funktion-scan for ændrede filer, finder systemet nogle defekte filer, spørger den efter win-skiven og installerer nye igen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. september 2002 - 11:59 #15
sfc /scannow (det samme som peet49 skriver ;))
Avatar billede sworld Nybegynder
13. september 2002 - 12:08 #16
Jeg har siddet og rodet med det her lort i 14 dage nu, og nu gider sgu ikke slås med det lort mere :(

Jeg formaterer og kører med ren XP, så er det bare ærgeligt at nogle spil ikke kan spilles mere...

Jeg takker alligevel for alle jeres gode råd...
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. september 2002 - 12:15 #17
sworld> hvilke spil er det du ikke kan spille under xp?
Avatar billede sworld Nybegynder
13. september 2002 - 15:15 #18
Der er faktisk mange :(

Bla.:

Viper Racing - Simon The Puzzle - GTA 1 - GTA 1 London - GTA 2
Avatar billede peet-49 Novice
13. september 2002 - 15:23 #19
Selv tak.
Avatar billede dkkk Nybegynder
16. december 2002 - 17:13 #20
ghbgfbn