Avatar billede daewoo Nybegynder
12. september 2002 - 22:01 Der er 3 kommentarer

Minijack stik > 2x phono

Jeg har et minijack stik, altså til at sætte i computerens lydudgang! Jeg vil så køre det over i min surround forstærker, ved hjælp af 2 phone stik (left & rigght) Men spørgsmålet er så! Der er 3 ledere i mit minijack stik, hvad for en er højre og hvad for en er venstre og hvad for en er den leder som følger med både højre og venster?

Undskyld, men har desværre ikke flere point igen, håber i vil hjælpe alligevel!
Avatar billede claus.arndt Nybegynder
12. september 2002 - 22:07 #1
Den fane, der sidder nederst ved gevindet er fælles ground, de andre to er hhv. venstre og højre kanal.
Avatar billede daewoo Nybegynder
12. september 2002 - 22:09 #2
Altså den lange er fælles ground? (ca dobbelt så lang som de andre 2) men hvad for en er højre og hvad for en er så venster, eller er det lige meget? nai det er det vel ikk, fordi så kan det være lyden bliver byttet om om en forkert højtaler!
Avatar billede jespernaur Nybegynder
12. september 2002 - 23:15 #3
http://links.epanorama.net/links/pc/sound.html#interfacing

her kan du se hvad der er højr og venstre