Avatar billede Slettet bruger
12. september 2002 - 19:06 Der er 3 kommentarer og
4 løsninger

Er denne site okay

Hejsa

Jeg vil gerne lige have jer proff. designere til at chekke dette site.

www.feriesnak.dk

Skriv havd der er godt og skidt ved siden og hvad der måske kunne laves om.

Giv også en karakter til designet.
Avatar billede pfp Nybegynder
12. september 2002 - 19:13 #1
Hej,

Et okay design. Jeg syntes du bør ændre skrifttypen i menuen foroven. Derudover ville det nok være en god ide at anvende 1½ linieafstand på på teksten når du bruger 8pt. Jeg syntes også at du skal holde dig til en skrifttype, det andet ser uprofessionelt ud. Du kunne måske også skifte bindestregen i dit logo (teksten "før-under-efter") ud med en lille rød prik.

Just my 2 cents.

/peter
Avatar billede mat Nybegynder
12. september 2002 - 19:24 #2
enig med ovenstående, og så kan jeg tilføje:

En lidt større font i menuen, og nogle hovers.

Noget grafik omkring logoet eller bare i topbaren ville klæde, ikke nødvendigvis noget fotomanipulation, bare nogle farvekontraster.

Derudover ville jeg nok prøve at holde dine elementer lige brede så de vertikale linier ikke brydes så meget som de gør nu.

..ellers ser det ok ud.

mvh mat
Avatar billede pfp Nybegynder
12. september 2002 - 19:35 #3
Forresten, karakter 7@13.
Avatar billede osaka_san Nybegynder
12. september 2002 - 19:39 #4
Da man hurtig kan blive træt af at høre roser kommer her lige en liste over ting du kunne forbedre med tiden. ;-)

1) Kod efter de officielle specifikationer for de sprog du benytter, f.eks HTML 4.01 transitional i stedet for Frontpages properitære kode. Mere om dette kan læses på www.webstandards.org

2) Konverter til Tableless layout til de elementer som ikke er tabulær data (dvs layout). En hurtigt vurdering vil kunne mindske output klient kode med ca 50% ved at komme væk fra alle de frygtelige nestede tabeller

3) Få konsekvens i din brug af typografi. Der er for meget "støj" mellem de mange forskellige skrifttyper. Mere om emnet: http://hotwired.lycos.com/webmonkey/design/fonts/tutorials/tutorial3.html

4) Få bygget et mere kraftigt og "stærkt" logo. Lige nu forsvinder det i alt det andet gule og ser gnidret ud.

5) Få mere konsekvens i din brug af white-space og grid teknikker. Dvs udnyt pladsen bedre ved at placere dine "objekter" (bokse osv) i et fastlagt grid således at der kan tegnes usynlige streger ned langs siden. Dette skaber ro for øjnene og mindsker tendensen til at få hovedpine ;-)

http://www.sev.com.au/webzone/design/grid.asp

Her tænker jeg specielt på de forskellige bokse i højre side der ser temmelig rodede ud.

Derudover så er det da okay, det afhænger selvfølgelig lidt af hvilke hænder der har lavet det. Om planen er at det skal "konkurrere" med professionelle eller det bare er som amatør hobby.

Set med professionelle øjne ville jeg nok lade det falde nedenfor karakter skalaen, som et hobby projekt vil jeg hellere vurdere ideen i sammenhæng end det selvstændige visuelle fremtræden og så ligger den vel til en middel.

Mere generelt om basic webdesign kan findes som "checkliste" her:

http://www.indiana.edu/~iuinfo/guides/basics.html

Med Venlig Hilsen
Gensmann
Avatar billede cagney Nybegynder
12. september 2002 - 20:30 #5
Hej

Jeg er såmen enig med de overstående bidragydere. Skrifttypen bør være en anden mere læsevenlig f.eks. Verdana som findes i Windows. Lidt mere information om sitet bliver det f. eks. muligt at oploade feriebilleder ?

Ønsker du yderligere information omkring webdesign kan følgende side iøvrigt anbefales: http://www.ddc.dk/webdesign

De venligste hilsner
Cagney

www.cagney.dk
Avatar billede jakoba Nybegynder
12. september 2002 - 22:22 #6
boksen 'bedøm rejsebureau'

Der findes ikke noget rejsebureau der hedder 'Spise'.

skriv navnet  'Bravo Tours' som  ' Bravo Tours' så der ikke kommer linieskift når man bruger stor fontstørrelse.

jeg ville nok foretrække en lys tonet baggrund istedetfor det hvide, tekstområderne ser meget flade og kedelige ud.

kik på siden med
    menu 'vis' - punkt 'fontstørrelse' - 'største'.
Designet skrider flere steder.

ellers en god ide, men i kommer nok til at redigere eller afvise nogen af de mere kværulantisk sure rapporter.

mvh JakobA
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2002 - 09:44 #7