Avatar billede jacob_gade Nybegynder
12. september 2002 - 14:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Amitech eller Fujitsu-Siemens

Hejsa ...

Jeg har lige været ude og kigge på ny computer og jeg er mildest talt forvirret.

Jeg har været i et par butikker og hvert sted talte de godt om deres mærke og bagtalte alle andre (selvfølgelig).
Så nu vil jeg gerne en gang for alle lige få styr på hvad er bedst:
Amitech eller Fujitsu-Siemens

På forhånd tak
Jacob Gade
Avatar billede werd Nybegynder
12. september 2002 - 14:23 #1
alt andet end amitech!!!!!!! - det går bare ikke!

Du kan evt gå ind på shg.dk og samle din egen... det får du langt mere ud af... også rent økonomisk...

firmaer som amitech og fujitsu/siemens laver tit maskiner der koster mestersland og samtidig kan de ikke opgraderes!!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
12. september 2002 - 14:26 #2
prøv at kig på www.hp.dk
Jeg har rodet meget med deres PC'er, og der er faktisk gode mulighede i deres nye modeller, samt at de er utrolige lydsvage!
Avatar billede jacob_gade Nybegynder
12. september 2002 - 14:34 #3
Men det er bare nogle meget gode tilbud
en Amitech 2.4 GhZ med 256 DDR Ram, Geforce 4 MX 440 og 60 GB HD
til 11.000 ink. 17" skærm
eller en Fujitsu-Siemens 2.5 GhZ med 512 DDR Ram, 60 GB HD og på nuværende tidspunkt ukendt grafikkort men enten Geforce 4 MX 440 eller bedre.
til 11.000 eks. skærm
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
12. september 2002 - 14:36 #4
Amitech er enestående godt og slår alle sjuskerierne som Compaq, IBM, Dell m.v. i den ligegyldighederne boldgade !!!!!! … og så er de samlet af danskere i Danmark. Min har virket fuldstændig fejlfrit i 5 år uden så meget som bare ét eneste piv. I dag er den forfremmet til server og kører stadig upåklageligt.

Siemens har en god økologisk holdning til deres produkter og er indbegrebet af tysk grundighed. Hvordan deres maskiner er efter forlovelsen med Fujitsu, ved jeg ikke.

Med mindre du arbejder til daglig med It-tekniske problemstillinger, vil jeg ikke anbefale dig at bygge en selv, men de ekstra 1.500 - hvis forhandleren gør det - er givet godt ud til garantier …
Avatar billede werd Nybegynder
12. september 2002 - 15:43 #5
jacob... det "tilbud" du viser der er aldeles ikke billigt, ikke i forhold til hvad du kan få hos f.eks www.shg.dk og det er også samlet af danskere...

2.4 Ghz... men hvilken processor? og Geforce 4... MX - den suverænt billigste og dårligtste geforce 4 udgave!
Avatar billede lasseman Nybegynder
17. september 2002 - 16:12 #6
så idtjeg ved er den enste 2.4GHZ processor på markedet P4
Avatar billede toocool Nybegynder
24. september 2003 - 09:22 #7
det kan godt være at shg-pc'ere er samlet af danskere.... det er alt vel fra små "kælder"butikker også.

Men der er altså et par kæmpe fordele ved Amitech:

2 års GARANTI - Ikke reklamationsret som 99 % andre steder.

Dansk hotline!

Alt er testet med burnintest i 18 timer inden det går fra fabrikken