Avatar billede ps Nybegynder
14. september 2000 - 15:45 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fjernelse af statuslinien i IE5.0

Er der nogen, der kan hjælpe med følgende:

Jeg har en side, der indeholder både links og Hover Butons. Jeg ønsker ikke, at brugeren skal kunne kunne se URL\'en bag disse. Det er lykkedes for mig at skjule URL\'en på links v.hj.a. onmouseover=\"status=\'\';return true\" onmouseout=\"status=\'\';return true\",
men jeg har stadig problemet på mine Hover Buttons.

Det jeg forestiller mig er på en eller anden måde helt at fjerne statuslinien i browseren så længe brugeren er på \"min\" side (uden at brugeren selv kan sætte den på igen).

Andre kreative løsninger er dog velkomne - så længe de ikke er for teknisk avancerede :-))

/Per
Avatar billede milo Nybegynder
14. september 2000 - 16:23 #1
øhh...man kan jo bare kigge i dine koder hvis man vil have stierne af vide?
Avatar billede sjensen Nybegynder
14. september 2000 - 17:29 #2
Så længe du bruger HTML kan du ikke gøre noget. Som milo siger kan man bare vælge at se kildeteksten og så er det frit åbent.

Men lav det i Java i stedet. Så er det ikke længere noget problem.
Avatar billede ps Nybegynder
15. september 2000 - 10:03 #3
Jeg har et lille Javacsript, der \"spærrer\" højre musetast (og dermed View Source) og da siden vises som en del af et frameset, kan man heller ikke se koden v.hj.a. View i værktøjslinien.

Jeg bør måske også lige nævne, at siden åbnes via en Notes-applikation (i intranet)og derfor vil adresselinien også blot vise en notes reference og ikke den faktiske URLadresse når linket vælges.
/Per

Avatar billede ps Nybegynder
31. oktober 2000 - 08:57 #4
Spørgsmålet lukkes -tak for venlig deltagelse.

/Per