Avatar billede francke Nybegynder
08. september 2002 - 19:34 Der er 28 kommentarer og
2 løsninger

PSU 110/220 V

Saa sidder jeg igen med en problemmaskine i Brazil!! Den har en PSU med en "omformer" til 110/220V da de jo har 110V her!! Prob. er det samme som mange har efter install af XP at Windows ikke lukker efter klik paa "luk computer"!Jeg kan ikke se om PSU er et ATX men hvis det virkede med Win98 maa det vel vaere det! Kan jeg se i Sandra om det er, og evt. hvor??
Har vaeret i PowerdownAfterShutdown og sat den til 1.! AMP sat til i bios og Power Option!
Hvis den er gal med PSU, mon jeg saa kan faa en ny med ATX og "omformer"?
Afstandende er ikke den samme i Brazil som i Danmark, saa jeg kan ikke bare gaa ned paa det naermeste gadehjoerne og spoerge! Skal lige over et par bjergtoppe foerst!!
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2002 - 19:37 #1
kontrolpanel, strømstyring, apm, flueben i apm
Avatar billede rkhdk Nybegynder
08. september 2002 - 19:37 #2
nå du siger at windows xp ikke lukker, mener du så at den siger "Du kan nu slukke computeren" eller hva'?

hvis "du kan nu slukke computeren" prøv
kontrolpanel => strømstyring => Apm => flueben i apm
Avatar billede larspiil Nybegynder
08. september 2002 - 19:40 #3
Hej Francke,

du kan bla. se på strømkablet til motherboardet om det er en ATX tingest du har. Hvis den er 2-delt er det en AT-ps, og sidder det samlet i 1 stik er det en ATX-ps. Alle de nyeste Ps'er er ATX så det kan du nok regne med...

Lars
Avatar billede francke Nybegynder
08. september 2002 - 20:11 #4
rkhdk> Den naar til at nu slukker den computeren og saa sker der ikke mere!
larspiil> Det er et maerkligt bundkort!! (M598LMR) Det har det stroemstik vi alle kender(12pin 2-delt) og et (som her)hvor alle 12 pin sidder i raekkefoelge!
Sorry svartiden, men det tager sin tid hernede! :))
Avatar billede francke Nybegynder
08. september 2002 - 20:14 #5
Ikke 12pin 2-delt,men samlet i 2 raekker! Sorry!!
Avatar billede francke Nybegynder
08. september 2002 - 20:15 #6
Forkert igen!!! 20 ialt!! :))
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. september 2002 - 20:22 #7
det er nok ATX du roder med.

er der noget i bios der hedder ACPI eller APM skal de enables inden du instalerer WinXP.

hils konen
Avatar billede francke Nybegynder
08. september 2002 - 20:39 #8
Den var sat til ACPI og APM inden install! PSU gaar til det stroemstik med 12 pin i raekkefoelge saa det er squ nok ikke ATX! Det andet med 20 pin benyttes ikke,saa jeg skal nok koebe en anden PSU! Altsaa 2 stroemstik paa samme MB!!
Skulle sende en masse kys til dig retaxes!!
Har fortalt om dig!:))
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. september 2002 - 20:51 #9
hehe, det ku' ligne dig, jeg er bare lidt misundelig på dig med alle de dejlige damer i Brazil.

det er åbenbart et board der kan klare AT/ATX, men da du jo har ACPI og APM kunne du jo prøve følgende.

Boot på WinXP og når du ser på bundlinien at der står "Tryk F6 for at installere andre drivere" så trykker du på F5 og holder tasten nede til der kommer en lille menu, her bruger du pil-op tasten indtil du ser Computer with ACPI eller APM, den vælger du og så kan du enten vælge at reparere instalationen eller gennemføre en Repair.
Avatar billede zenze Nybegynder
08. september 2002 - 23:07 #10
Som du kan se her:
http://k6plus.50megs.com/compatlist/
eller her:
http://www.thatcomputerstore.com/motherboards.htm
Er det et PCChips eller Amptron board, du har og det har både tilslutning for AT- og ATX-strømforsyning. Du har en AT-strømforsyning, som IKKE kan sættes til at lukke computeren ned med ACPI/APM - men køb en PSU til ATX, så skulle du kunne, med mindre Windows har listet dit motherboard i txtsetup.sif - men så du kan se løsningen her:
http://www.eksperten.dk/spm/235165
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. september 2002 - 23:11 #11
zenze> fik du nogensinde din P5A til at lukke ned?
Avatar billede zenze Nybegynder
08. september 2002 - 23:56 #12
Nææææ, jeg gad ikke, og en af dagene sætter jeg bundkort og processor til salg, så får datteren en PIII at lege med i stedet. Der bliver forhåbentlig heller ikke det mas med software-installation, - men powerknappen til Chieftech'en virker da nu, men det var jo ikke din fortjeneste!!! :0)
Avatar billede francke Nybegynder
09. september 2002 - 14:29 #13
zenze og retaxes> laeg lige et svar! Jeg har forstaaet at PSU er forkert! Koeber en anden! Gad vide hvad de koster her!!! :))
Avatar billede zenze Nybegynder
09. september 2002 - 15:22 #14
Jeg har købt sådan en PSU hos MM Data:
Avatar billede zenze Nybegynder
09. september 2002 - 15:24 #15
Nå,- jeg klikker da bare løs!!
- Sådan en:
http://www.qtec.info/products/product.htm?artnr=13025
Der skulle være strøm nok til mange drev og andre ting. Ellers er Enermax godt at få fingre i.
Avatar billede francke Nybegynder
09. september 2002 - 16:34 #16
zenze> Har du overset at jeg sidder i Brazil?? Jeg stoler ikke paa postvaesnet her!! :))
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. september 2002 - 16:49 #17
har de ikke en lokal pusher med EDB udstyr eller er det flere dages ridt den står på?

kan du få WinXP til at køre med den AT-PSU?
Avatar billede zenze Nybegynder
09. september 2002 - 17:13 #18
Francke >> Jeg har læst at du sidder i Brazil, men der må da være steder i f.eks. Rio, hvor man kan købe sådanne ting. Hvad laver brasilanerne ellers, når de ikke danser samba og flirter med 'hinandens' ?
Denne her var bare ret billig her til lands (450 kr.), og måske også, der hvor du befinder dig.
Avatar billede francke Nybegynder
09. september 2002 - 17:45 #19
I kan godt spare Jeres smaa morsomheder!! Det er squ ikke sjovt at sidde her med en maskine der koerer med 110V og kvindemennesket kan ikke fortaelle mig en skid om den!!
Der er et "center" en times ridt herfra,hvor de sidder i smaa bikse og saelger computerting osv. Man skal fanme vaere paa stikkerne naar man handler med de fyre! Det er ikke altid de ved hvad det er de saelger! Bare de faar solgt noget!
Der gaar et tykt kabel fra denne PSU til taend/sluk knappen her og det kan jeg ikke huske om der goer fra PSU derhjemme!! (?)
Man kan vel faa en PSU med ATX OG "omformer"??
Avatar billede francke Nybegynder
09. september 2002 - 18:16 #20
Glemte at skrive at XP koerer fint, men den har moebleret om paa keyboard men det kan vel klares med en geninstall!
Avatar billede francke Nybegynder
09. september 2002 - 18:17 #21
Altsaa en geninstall af keyboarddriver!!
Avatar billede zenze Nybegynder
09. september 2002 - 18:41 #22
Der går altid et tykt kabel til powerknappen fra en AT PSU, da det er 110V/230V tænd/sluk.
- Og jeg prøvde IKKE at være morsom, eller for den sags skyld gøre grin med dig.
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. september 2002 - 18:43 #23
keyboardet ordner du i Kontrolpanel>Internationale og sproglige indstillinger, her kan du vælge alle sprog.

Mht. PSU så skal en AT altid startes med en afbryder på frontpanelet, det er kun ATX der har 2 tynde ledninger til boardet.

Forklar kvinden hvad du skal købe og tag så hende med ud og handle.
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. september 2002 - 18:45 #24
jeg tror du kan finde en PSU der kan bruges direkte på 110 Volt, den du har nu er til 220 Volt.
Så bliver du da fri for transformatoren 110/220
Avatar billede francke Nybegynder
09. september 2002 - 18:53 #25
"omformeren" sidder i PSU!! Takker for hjaelpen!!
Rolig!! Jeg vender sikkert tilbage!
zenze> Jeg forstod din ironi!!
Avatar billede zenze Nybegynder
09. september 2002 - 20:26 #26
Kan du bruge det her link til noget måske:
http://www.brazilinfo.net/sky3/usbrazi2/public_html/business.html
- Måske de yellowpages kan vise vej!
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. september 2002 - 20:30 #27
zenze> god idé med de gule sider
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. september 2002 - 20:31 #28
francke> siger tak for pointene og fortsat god ferie in Brazil ;o)
Avatar billede zenze Nybegynder
09. september 2002 - 20:37 #29
- Eller måske her:
In order to locate a store in the Internet, you can check a listing of commercial establishments. There are several of them in Brazil, outstanding among which are Brazil Biz to Biz at  www.brazilbiz.com.br . It is also possible to find online shopping malls such as Let's Shop at www.letsshop.com.br , which centralizes a number of virtual stores.

Taget fra en en søgning på ovennævnte side:
http://www.embratel.net.br/en/internet/tecnologia/aplicacoes/navegacao_compras.html
Avatar billede zenze Nybegynder
09. september 2002 - 20:50 #30
Det var godt nok ikke meget, man kunne finde der! Undskyld.