Avatar billede super_g Nybegynder
13. september 2000 - 08:59 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

IE5: \"Gem destination som\"

Når jeg trykke højre på et link, kan jeg ikke vælge \"Gem destination som\". Den er blevet fjernet på en eller anden måde.
Jeg kan godt gøre det på min PC derhjemme.
Hvordan får man den funktion igen???
Avatar billede razmataz Nybegynder
13. september 2000 - 11:21 #1
hvad skal du bruge det til? hvad sker der hvis du bare trykker på linket? Kommer gem-dialogen ikke op?

<-^RaZ^-.
Avatar billede super_g Nybegynder
13. september 2000 - 11:59 #2
Jo, men hvis jeg skal hente f.eks. .doc og .pdf , så åbner den dem bare i browseren, og det kan jeg egentlig ikke bruge til så meget..

\"Gem destination som\" er slået fra (den er der stadig, men det er grå, så man ikke kan trykke på den.)
Avatar billede super_g Nybegynder
13. september 2000 - 22:55 #3
Satte lige pointene lidt op..
Mangler et svar.
Avatar billede razmataz Nybegynder
14. september 2000 - 13:50 #4
Jamen ... når den bliver åbnet i browseren kan du da bare gå op i filer/gem som, og så er det afklaret?
Avatar billede super_g Nybegynder
14. september 2000 - 15:58 #5
Nej, det er jo ikke det jeg spørger om.
For at det kan lade sig gøre, skal IE jo først hente filen, åbne den og vise den, FØR man kan begynde at gemme den.
Avatar billede teknik Juniormester
14. september 2000 - 17:47 #6
Jeg køre IE 5.00.2614.3500

Der kan jeg godt vælge \"gem destination som\"....
...det kunne være din version, der bøvler, check version i
-hjælp - om internet explorer

Det er ikke specielle \"beskyttede\" sider, som du gerne vil gemme ?

Der findes en del ting der ude, som enten er beskyttet, eller lavet med et java-script, eller i \"flash\", og det gør at man ikke \"bare lige\" kan få det med hjem...

Prøv lige at nævne ét specifikt link, hvor du har problemet.

mvh:-)
Teknik
Avatar billede super_g Nybegynder
14. september 2000 - 19:05 #7
Det kunne også lige være, at jeg skulle sige, at det er på skolen, at de har fjernet den funktion bevist.
Herhjemme, er der ingen problemer.

Det jeg søger, er IKKE en eller anden \"alternativ\" måde at hente mine ting på. Det kan jeg godt selv finde ud af. Det jeg mangler er en måde at få den funktion i IE5 (\"Gem destination som\") frem igen.
Om det er i reg.edit eller hvad, og hvor?
Avatar billede teknik Juniormester
14. september 2000 - 19:18 #8
\"på skolen\"...interessant oplysning..., så er det sikkert fordi administrator har sat en blokering på, som skal forhindere umiddelbar download af ting der \"kan\" have aktivt indhold...Altså en generel forebyggelse imod at få virus ind på skolens system....
.. om der er en vej udenom...
I de beslægtede spørgsmål jeg lige har set er der ikke fremkommet nogen løsning på at
få disse systemer til at fungere \"normalt\"....
Jeg ved ingen gang hvordan de laver \"blokeringen\".
Avatar billede mcmartin Nybegynder
16. september 2000 - 00:45 #9
(jeg går på samme skole som Super G)
De(n) admin(er) ude på skolen har ikke ret meget forstand på hvad de laver(det skulle man i hvert fald ikke tro!).

- De kører Win95 OSR2 på alle clienterne, (hvor der jo som bekendt er ctrl+escape buggen ved Netlogon, så man ka starte et hvilket som helst program)

- De starter en masse logging programmer hver gang man logger på, dette gør at maskinerne fra logon til klar tilstand tager ca. 1-2 minutter.

- Det meste af netværket består af 10Mbit hubs (hvilket er ret langsomt når netværket bruges til masser af fil-trafik) men det kan jo så være pga pengemangel.

- Hver workstation/server m.m. har en direkte ip på internettet (dvs. ingen MASQ/NAT firewall) og dermed er _alt_ deres trafik direkte ude på nettet, også deres Administrative net! Derudover må det da også være afsindigt dyrt? i stedet for at have en (eller et par) ip´er på internette og så smide LAN´et bag en NAT/MASQ firewall.

De er IMHO. ikke ret kloge, jeg kan egentlig heller ikke se hvad det skulle hjælpe at fjerne \"gem som\" funktionen i IE, det er kun til gene for os elever.
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
17. september 2000 - 16:15 #10

Måske en fejl i MS- Explorer.. Hvis den findes i tilføj/fjern programmer (altså MS-Explorer) kan du vælge fjern.. en box popper op, og stedet for at vælge fjern.. vælge reparer.. Det kan evt. løse problemet...

Hvis da ikke det er fordi de har spærret for downloads.
Avatar billede super_g Nybegynder
17. september 2000 - 16:24 #11
De har rimelig sikker spæret for downloads, for omkring et år siden havde de de samme PC\'er men der kunne man godt \"Gem destination som\" (Så vidt jeg husker).
Så det må jo kunne lade sig gøre, at få den frem igen...
Avatar billede kvanque Nybegynder
11. oktober 2000 - 17:15 #12
Jeg har et program der hedder internetweak 2000 og det kan vist godt få den frem igen. prøv det
\"www.internettweak.com
Avatar billede kvanque Nybegynder
11. oktober 2000 - 17:17 #13
REttelse den kan godt få den fram igen gå ind under internet explorer. klik til du kommer frem til page 3 og krydset \"save file as Item\" hvis der ikke er noget kryds så sæt det og fjern det igen.
Avatar billede super_g Nybegynder
11. oktober 2000 - 20:05 #14
Jotak, det er vel meget bedre end ingenting.
Det lader til, at jeg selv skal finde ud af, hvad den ændrer ved at sammenligne reg\'en før og efter (30 mb!!!)
Men det burde vel være til at overkomme.
Thx
Avatar billede svendson Nybegynder
14. november 2004 - 23:55 #15
Jeg har selv haft samme problem. Det jeg gjorde var;
Jeg højreklikkede på internet explore\indhold

Hvis Klassifikationsfiltert er slået til er dette grunden, du skal blot deaktiver filtret.
Dette kan selvfølgelig ikke lade sig gøre hvis det er på en skole, men selvom IT-fyren på skolen ikke har særlig meget forstand på det, kan han jo nemt have blokkeret en eller flere hjemmesider derinde.