Avatar billede jeppebrinck Nybegynder
07. september 2002 - 09:39 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Nedlukning forhindres af "navnløst program"

Når WinME skal lukkes ned sker det ofte, at der er et windue uden navn, som ikke lukker ned og som skal afsluttes manuelt før computeren slukker.
(svarende til at der er et program, der ikke svarer - dog programmet er uden navn!). Hvordan undgår jeg dette? (- helst ikke format C:)

Deudover har jeg det problem som i teorien kunne have samme kerne, at I listen over mulige programmer at åbne en fil med, ligger der også her to navnløse programmer. Hvordan sletter jeg dem?
Avatar billede resten Nybegynder
07. september 2002 - 09:48 #1
Prøv at scan for spyvare du kan hente en gratis trial herinde http://www.lavasoft.nu/index.html
Avatar billede jeppebrinck Nybegynder
07. september 2002 - 09:58 #2
Jeg har ad-aware installeret, derudover Guard-IE og Spystopper !

Ad-aware finder ikke noget spændende - ud over en bunke skidt fra Kazaa.
Avatar billede resten Nybegynder
07. september 2002 - 10:09 #3
Så ignorer alt det den finder og evt scan for vira hvis du ikke har gjort det ?
Avatar billede jeppebrinck Nybegynder
07. september 2002 - 10:21 #4
Derudover har jeg selvfølgelig selvfølgelig Mcafee virusscan!

Det der undrer mig mest er at der må være et program de ikke opdager.

Skal man rode i registreringsdatabasen for at slette de navnløse programmer?
Avatar billede resten Nybegynder
07. september 2002 - 11:00 #5
Hvad heder disse navn løse programmer ?
Avatar billede resten Nybegynder
07. september 2002 - 11:00 #6
Kan du evt lave et scrennshots jeg kan se?
Avatar billede jeppebrinck Nybegynder
07. september 2002 - 11:20 #7
Der er et screenshot på http://www.graenseparken.dk/~jb/Screenshot1.htm

Jeg ved ikke hvad programmerne hedder, da de heller ikke er til at se på programlisten (listen over kørende programmer). Jeg laver lige et screenshot af listen over kørende programmer - måske kan det hjælpe (sættes ind på ovenstående link)
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. september 2002 - 11:46 #8
prøv at stoppe de programmer man kan se der ligger som de 5 sidste i Programmer (billedet)

De har nogle navne jeg ikke rigtigt genkender.

Stop en ad gangen og prøv så at lukke for PC.
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. september 2002 - 11:57 #9
start - kør - skriv msconfig - så kan du se om der er programmer der starter op du ikke kender - fjern dem du ikke kender - genstart pc og tjek om det hjalp
Avatar billede jeppebrinck Nybegynder
07. september 2002 - 12:07 #10
Jeg har nu prøvet to ovenstående løsninger:
Resultat 1 - jeg opdagede ingen ændringer ved at lukke de 5 sidste programmer.
Resultat 2 _ der er rigtig mange programmer på listen jeg ikke kender kan jeg bare lukke dem alle sammen. Jeg har lagt screenshot op på http://www.graenseparken.dk/~jb/Screenshot1.htm
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. september 2002 - 12:13 #11
Jeg tror det er new.net startup du skal fjerne - læs her hvad du skal gøre:
http://www.geocities.com/poiuyt_1940/KLnewnetRegsavy.html
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. september 2002 - 12:14 #12
før du laver noget drastisk skal du lave et systemgendannelsespunkt.
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. september 2002 - 12:15 #13
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. september 2002 - 12:17 #14
tja, fjern krydset ved new.net og genstart
Avatar billede jeppebrinck Nybegynder
07. september 2002 - 12:27 #15
Jeg valgte at fjerne New Net via tilføj/fjern programmer. Og efter at have kørt mcconfig nu kan jeg se at new.net ikke længere er startet op.

Er mine problemer nu løst - slipper jeg nu for at der er problemer med at lukke ned hver 3 gang?

Er der andet jeg med fordele kunne slette?

De to navnløse programmer figurerer stadig (men hvis de ikke er tegn på problemmer, så lader jeg dem gerne stå :-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. september 2002 - 12:32 #16
du kan vel bedst selv afgøre om du kan lukke ned, prøv og se hvad der sker.
Avatar billede jeppebrinck Nybegynder
07. september 2002 - 12:36 #17
Problemet er at det ikke er hver eneste gang! Det føles som om at det er på random - men generelt når jeg har været på computeren længe får jeg problemer!
Sidste nedlukning var problemfri - så måske :-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. september 2002 - 12:37 #18
kan den klare en nedlukning 10 gange i træk, må det vel være store ting selv for WinME ;o)
Avatar billede jeppebrinck Nybegynder
07. september 2002 - 12:39 #19
Nå du har også haft WinME :-( kan jeg høre !
Avatar billede jeppebrinck Nybegynder
07. september 2002 - 12:41 #20
Jeg takker for de mange svar - håber at new.net var synderen!(hvilket betyder bonus til John). Men hvis der er nogen, som har yderligre fif (fx til at starte færre programmer op!) er de meget velkomne.
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. september 2002 - 12:44 #21
ja, lad os håbe at det var new.net john påpegede som synderen ;o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. september 2002 - 12:45 #22
jeppebrink> jeg har kun haft WinME i meget kort tid, foretrækker WinXP ;o)
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. september 2002 - 19:31 #23
Hvis det ikke var problemet får du - jeppebrinck - selvfølgelig dine point tilbage :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. september 2002 - 19:31 #24
Foreløbig takker jeg ;)
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. september 2002 - 19:33 #25
john> jeg tror du ramte plet ;o)
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. september 2002 - 19:34 #26
retaxes> det tyder på det - han har ikke givet lyd fra sig i hvert fald ;)

P.s. Er du på toppen igen (tænker på den Besked på icq for knap en uge siden...???
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. september 2002 - 19:42 #27
ja, lige bortset fra at jeg er lidt handikappet på min hørelse, ellers har jeg det fint ;O)
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. september 2002 - 23:08 #28
;)