Avatar billede larslevin Nybegynder
06. september 2002 - 19:21 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Antal pc'ere på en switch

Jeg har et spørgsmål angående vores lille netværk på den skole hvor jeg arbejder. Fra vores x-felt har vi trukket et netkabel på ca. 50 meter til et edb lokale. Her har vi forbundet 12 pc'ere og en netværksprinter på en switch. Jeg har bare problemer med, at alle maskinerne kan logges på vores netværk, hvor serveren er en windows 2000. Det er altid 2 maskiner der ikke vil logge på. Hvad kan dette mon skyldes? Er der en grænse for antallet af maskiner på en switch?

Mvh.
Lars Levin
Avatar billede mtas Nybegynder
06. september 2002 - 19:22 #1
Hvor mange maskiner er der i alt ??
Avatar billede mtas Nybegynder
06. september 2002 - 19:23 #2
Så længe switchens ikke har DHCP burde den ikke sætte nogen begræningser (tror jeg ik!!)
Avatar billede larslevin Nybegynder
06. september 2002 - 19:26 #3
Ialt er der på vores netværk 27 maskiner, men det er kun i det lokale hvor vi har trukket dette lange netværkskabel på 50 meter, at vi har problemet. I dette lokale er der i alt 12 maskiner.
Avatar billede mtas Nybegynder
06. september 2002 - 19:37 #4
Lyder ret mærkeligt!

Kan du evt. give mig et indblik i jeres netværksopsætning og udstyr??
Avatar billede mtas Nybegynder
06. september 2002 - 19:42 #5
så kan jeg måske fortælle hvor der går galt !!
Avatar billede mtas Nybegynder
06. september 2002 - 19:42 #6
men er det de 2 samme maskiner ???
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. september 2002 - 20:24 #7
Det kunne lyde som om at der et tale om en windows 2000 pro og ikke en windows 2000 server. Windows arbejdsstationer kan næsten det samme som server udgaverne, men de kan kun håndtere 10 samtidige tilgange.
Hvis jeg har ret skift da til en server version
Avatar billede larslevin Nybegynder
07. september 2002 - 08:31 #8
Vores server kører windows 2000 server.
Vi har to lokaler hvor vi har opsat pc'ere i netværk. Det ene er forbundet via hubs, 12 stk. i alt. Det andet, som er det lokale hvor problemet er, ja der er også 12 maskiner, men samlet via switch. Vi havde først prøvet med hubs, og der havde vi samme problem som nu. Det er altid 2 maskiner som ikke vil logge på. Da vi benyttede hubs, da var det maskine 3 og 4, nu er det altid 11 og 12. Selv hvis de er alene tændt, så vil de ikke logge på.
Netkablet er altså trukket hen over loftet på skolen og ned til lokalet (50 meter). Det går fra et x-felt's skab hvor forbindelsen ud af huset er. Maskiner kører forøvrigt windows 98.

Er der andet jeg bør nævne?

Mvh.
Lars
Avatar billede hologram Nybegynder
07. september 2002 - 13:22 #9
Det kan være at DHCP-serveren ikke har fået et særlig stort spektre af IP'er den må uddele (alt efter hvordan det hele er sat op at skolen ikke har købt nok IP'er?)
Og grunden til at det altid er de samme maskiner der ikke har net er måske at DHCP-serveren binder IP'er til MAC-adresserne, så andre maskiner ikke kan "hugge" dem.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
11. september 2002 - 23:09 #10
Bare for at være helt "dum"... De maskiner 11 og 12... hvis de fysisk bliver flyttet til et andet stik er den så stadig gal med 11 og 12 ?
Bare for at fuldstændig checke om det er en Software detalje på 11 og 12 eller kabling. Prøv også at sætte en "god" PC på 11 og 12's nuværende stik... og regn det ud...