Avatar billede skpoder Nybegynder
06. september 2002 - 08:42 Der er 3 kommentarer

Slette mange til mange relation fra en listboks

Hej,
Jeg har på en form to listbokse. En (=L1) hvor alle de instrumenter en (=L2) musiker kan spille og en med alle de instrumenter den givne musiker ren faktisk spiller i det pågældende orkester. Når jeg trykker på et instrument i L1 flyttes det over i L2 og opretter dermed en post i en mange-til-mange relationpost med felterne: OrkestetermusikerinstrumentID, MusikerinstrumentID og OrkesterID. Alt sammen godt og uden problemer takket være et indlæg og nogle svar fra eksperten.dk.

Mit problem er bare lige det at jeg ikke kan slette en post på i L2 uden at alle poster der er gældende for den pågældende musiker slettes. Et problem som jo selvsagt bliver større med antalt af poster der befinder sig L2.

Så kort sagt: Er der nogen som ved hvordan jeg kan slette en post i en mange-til-mange-relationstabel uden at alle posterne der opfylder kravet orkestermusikerinstrumentID ryger med ud. Det haster en smule, så ideer er også meget velkomne!
Avatar billede terry Ekspert
06. september 2002 - 13:31 #1
Can we see the tables please with FK and PK.
Avatar billede skpoder Nybegynder
31. oktober 2002 - 17:56 #2
Hi there,
Undskyld det hare taget mig så længe at vende tilbage når nu I var så hurtige til at besvarer mit spørgsmål. Jeg skal prøve at redegøre for hvordan tabelerne er opbygget i det nedenstående.

Først har jeg har oprettet en musiker som jo kan spille flere instrumenter i flere bands - ikke nødvendigvis de samme instrumenter i alle bands. Nå, men først musiker tabelen. Denne hedder

Musikerinstrument
MUSIKERINSTRUMENTID
PERSONID
INSTRUMENTID
HOVEDINSTRUMENT (ET ja/nej - felt)

Denne musiker spiller så i et eller flere orkestre

ORKESTERMUSIKERID
ORKESTERID
MUSIKERID

Som sagt spiller musikeren så på et instrument (ellers var der jo ingen ide i at have ham/hende med)

Denne tabel hedder Orkestermusikerinstrument og består af følgende

OrkestermusikerinstrumentID
OrkestermusikerID
MUsikerindstrumentID

Jeg håber at det ovenstående giver menning, men hvis I hellere vil have et screenshot af min tabelstruktur så sender jeg gerne det. Håber at hører fra jeg inden længe igen.

MvH

Søren
Avatar billede skpoder Nybegynder
17. november 2002 - 11:23 #3
Jeg fandt selv en løsning på problemet! Men tak for henvendelsen!