Avatar billede alabamaboy Nybegynder
05. september 2002 - 19:17 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Automatisk logon i Messenger virker ikke...

Jeg kan ikke få den automatiske logon til at virke med Messenger (under windows XP) og ej heller få Messenger til at huske mit password. Messenger siger, at tjenesten er midlertidig utilgængelig, hvis jeg prøver, men hvis jeg kigger på .NET passport-konto, står der, at det hele virker tip-top-fint. Indenunder indstillinger har jeg selvfølgelig også markeret "automatisk logon", så det er ikke det. Jeg heller ikke "trykke" på feltet "Klik her for at logge på" - den reagerer overhovedet ikke, men den reagerer, hvis jeg trykker nedenunder på "Klik her for at logge på en anden konto". Kan det skyldes nogle Internet-indstillinger under Explorer/XP? Eller hva'?
Avatar billede resten Nybegynder
05. september 2002 - 19:54 #1
Har du prøvet at slette den og lægge den ind igen ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. september 2002 - 19:57 #2
du skal ind i Lokal politik og finde stedet hvor du kan rette messenger til
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. september 2002 - 19:59 #3
Kontrolpanel>Administration>Lokal sikkerhedspolitik eller Tjenester, men pas på med ikke at rode for meget her, det kan få de mærkeligste følger.
Prøv en ting ad gangen, virker det ikke, så sæt den tilbage og prøv næste.
Avatar billede alabamaboy Nybegynder
05. september 2002 - 19:59 #4
Ja, jeg har prøvet at slette og lægge ind igen! Stadig samme problemer.
Avatar billede resten Nybegynder
05. september 2002 - 19:59 #5
Hvis han skal derind så er det fordi han selv har pillet.
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. september 2002 - 20:02 #6
ja, det er så spm. ;o)
Avatar billede alabamaboy Nybegynder
05. september 2002 - 20:29 #7
Jeg har ikke ikke rørt noget af den slags, så det vil jeg helst undgå! Hvis det hjælper, så går der ca. 2 - 3 sekunder, når jeg prøver at logge på med "husk password" til den fryser og kommer med fejlmeldingen "Tjenesten er midlertidig utilgængelig...".
Avatar billede resten Nybegynder
05. september 2002 - 21:04 #8
Det er ikke nogen tikkene bombe at kigge derinde retaxes foreslår :)
Men er du sikker dine indstillinger er korekte ang din firevll?
10. september 2002 - 12:59 #9
jeg har præcis det samme problem. Installerede min XP og startede messenger op, der så jeg så at man kunne opgradere til en nyere version og herefter kom balladen. Nu skal jeg logge mig på manuelt hver gang xp er startet. Men der er ikke ændret i noget som helst - alt er standardindstillinger fra installationen... (så jeg kigger spændt med her...)
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. september 2002 - 13:03 #10
alabamaboy> er der noget nyt i spm.?
Avatar billede alabamaboy Nybegynder
10. september 2002 - 17:45 #11
Nope, har stadig ikke fundet ud af, hvad der er galt med XP. Men har fundet ud af at det nok ikke er Messenger, der er problemet. For jeg kan heller ikke bruge automatisk logon på f.eks. danskrap.dk og andre sider, hvor jeg kunne før. Jeg har også Norton Util. og Norton Anti-Virus installeret - prøver nu at afinstallerer dem for at se, om de var "problemet". Vender tilbage, når jeg har prøvet det.
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
23. november 2002 - 09:49 #12
lytter spændt med da jeg pludselig har samme problem efter update af messenger, har da fjernet updaten igen men stadig samme problem
Avatar billede alabamaboy Nybegynder
26. november 2002 - 20:42 #13
hej doctor6000. min windows messenger begyndte at virke af sig selv på et tidspunkt uden at jeg (tror jeg) gjorde noget bevidst. Til gengæld er det småirriterende at windows messenger hele tiden vil opdatere til en nyere version, hvorefter den installerer msn messenger. Har kun brug for een af dem, men okay man kan jo bare ignorere deres update-propaganda.
Avatar billede alabamaboy Nybegynder
05. februar 2004 - 13:40 #14
lukker spørgsmålet