Avatar billede speedster_dk Nybegynder
05. september 2002 - 00:09 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke installere Asus geforce 4

Her kommer en længere tårevædet historie:

Jeg havde et Geforce256 som jeg 'flåede' ud af min pc da jeg købte et nyt Asus GF4 i forgårs. Nej jeg skiftede ikke til std. VGA inden ...

Computeren genstartes (XP) og jeg giver den en driver som den beder om, filerne indlæses, og da den er færdig får jeg istedet for besked om at alt er ok, en besked der siger at install gik 'knap så godt' og 'The data is invalid' og jeg kører med hvad jeg tror er std. VGA. Herfra kan jeg ikke komme videre.

Jeg har prøvet alle muligt geforce drivere, jeg har haft startet i safe-mode og fjernet alle nv-drivere manuelt før nye drivere er lagt ind. Intet virker ender i std. vga. En helt gemen VGA-driver kan jeg dog heller ikke ligge ind/bruge, da min driverliste efter 20 forsøg nu også ser ud til at være 'fucked up' når jeg vælger 'display adapters' får jeg bl.a. CD-ROM drivere at vælge imellem ?!

Så hvis der er nogle der har GODE foreslag til hvad jeg kan gøre er jeg lutter øre, og reinstall af XP er ikke et godt forslag selvom jeg regner med at jeg ender med det, for jeg synes jeg har prøvet alt snart ... men jeg har bare ikke tid til en komplet reinstall ...
Avatar billede konex Nybegynder
05. september 2002 - 07:33 #1
åbne din stifinder - funktioner - windows update

der ligger driverne til Asus grafikkort
Avatar billede speedster_dk Nybegynder
05. september 2002 - 07:44 #2
Hvorfor mener du at de skulle lige der ? Der ligger ikke noget umiddelbart ...
Avatar billede konex Nybegynder
05. september 2002 - 07:56 #3
Driverne er til nVIDIA
Avatar billede konex Nybegynder
05. september 2002 - 07:58 #4
Driverne er til nVIDIA
Avatar billede konex Nybegynder
05. september 2002 - 07:59 #5
Avatar billede peet-49 Novice
05. september 2002 - 09:01 #6
Har du husket, at fjerne det gamle grafikkort under enhedshåndtering?
Avatar billede speedster_dk Nybegynder
05. september 2002 - 09:15 #7
Konex: ? der ligger ingen drivere der, hvorfor skulle de også det ?

peet49: Det er væk eftersom det ikke sidder i maskinen
Avatar billede speedster_dk Nybegynder
05. september 2002 - 09:16 #8
Konex: Jeg har forsøgt med alle geforce-drivere og det ændrer ikke på noget, det er ikke der fejlen ligger ...
Avatar billede peet-49 Novice
05. september 2002 - 09:29 #9
speedster> fordi det ikke sidder i maskinen, er ikke ensbetydende med, at det er fjernet i windows, du er nød til, at gå i enhedshåndtering, ligger der mere end et grafikkort, skal du fjerne dem du ikke bruger, ellers kan du ikke få det nye til, at virke.
Avatar billede random_act Nybegynder
05. september 2002 - 09:33 #10
peet49: Det er XP hvis der er et styk hardware der mangles/er fjernet så afinstallere den selv driveren.
Det kan være at den skal permanent fjernes, prøv det her. control panel---> tilføj fjern hardware--->vælge grafikkortet og fjern det permanent.
Avatar billede konex Nybegynder
05. september 2002 - 09:46 #11
speedster.dk -> Driverne til mit GeForce3 har jeg hente den vej og så er den godkendt af microsoft også ligger de der jo kun hvis du har et nvidia heller andet kort som har driver der er godkendt af microsoft.
Avatar billede speedster_dk Nybegynder
05. september 2002 - 17:59 #12
En reinstall fix'ede problemet, men havde håbet I der var nogen der havde en anden løsning ...
Avatar billede knx Nybegynder
08. september 2002 - 22:50 #13
reinstallerer du dit OS når 8-10 halve forslag på experten ikke løser dit problem??!! laver du andet end at se på latterlige reklamer for microsoft mens spanden tykker på din pirat-xp cd?? :)
Avatar billede speedster_dk Nybegynder
09. september 2002 - 07:12 #14
?? Hvilke piller er du på ?
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
26. oktober 2002 - 18:35 #15
Knx, nu ikke så kæp høj, kunne du måske finde en løsning på problemet? Jeg har samme problem med den forskel at jeg har problemet med både et ethernet kort og en firwewire controller. Jeg aner heller ikke hvordan det løses. Eneste jeg har hørt det umiddelbart kan løses er via en re-install/formatering.. Kunne da være vi kunne tage denne debat op igen, så gerne mit problem løst.
Avatar billede speedster_dk Nybegynder
29. oktober 2002 - 11:42 #16
closing ...
Avatar billede peet-49 Novice
29. oktober 2002 - 14:13 #17
Xp kræver ingen speciel driver for, at køre GF4
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
29. oktober 2002 - 21:11 #18