Avatar billede tommyf Nybegynder
03. september 2002 - 18:20 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Fejl ved overføring af database?

Hejsa

Jeg er ved, at flytte en MySQL database fra Azero til Web-Sale, men den melder konstant fejl.

Typisk denne:
"MySQL said: You have an error in your SQL syntax near"

Jeg flytter det med dump-funktionen i PHPmyAdmin. Er der andre og smartere metoder - eller er der nogen, der kan forklare mig, hvad der oftest er grund til fejlene i sådan en opgave?
Avatar billede simob Nybegynder
03. september 2002 - 18:22 #1
Hvis i er interesseret i nogle nye IT-bøger som jeg vil sælge billigt så se:

http://www.eksperten.dk/spm/253193

Vi må jo hjælpe hinanden :-)

P.S. undskyld forstyrrelsen
Avatar billede pbudk Nybegynder
03. september 2002 - 18:38 #2
Opretter du den nye database fra scratch eller ?

Det kan ikke tænkes at du læser nogle data ind, der konflikter med en allerede eksisterende post ? feks. unikt primary indeks

/pbudk
Avatar billede tommyf Nybegynder
03. september 2002 - 20:16 #3
Nope. Databasen er tom.
Avatar billede pbudk Nybegynder
03. september 2002 - 20:19 #4
Og du laver dit dump både med struktur og data eller ?

/pbudk
Avatar billede tommyf Nybegynder
03. september 2002 - 20:33 #5
Ja, og komplette inserts.
Avatar billede pbudk Nybegynder
03. september 2002 - 20:48 #6
Så er jeg lidt blank, kan du evt. smide lidt af den sql giver problemer ?

Er det ved indsættelse af data eller ved oprettelse af tabellen der er problemer ?

/pbudk
Avatar billede tommyf Nybegynder
03. september 2002 - 21:01 #7
Jeg tror, at det er noget med felterne. Hvis jeg sletter den linje, der giver fejl vedrøre fejlen bare næste linje,

Er der nogen af disse der får en klokke til, at ringe?

int(10)
varchar(50) <-- Bruges til dato.
longtext
int(6)
Avatar billede pbudk Nybegynder
03. september 2002 - 21:06 #8
næ - det ser sådan set godt nok ud

/pbudk
Avatar billede neess Nybegynder
05. september 2002 - 07:28 #9
Du kan installere MySQL-Front. Fint grafisk program. Du connecter så til de 2 server. Vælger den tabel du vil have over. Siger eksportere til den. Og vupti så flyver den over på den anden server.Uden det skal ned på din harddisk.
Avatar billede neess Nybegynder
05. september 2002 - 07:28 #10
kan hentes her (teksten er på engelsk så bare rolig) Og er gratis
http://www.anse.de/mysqlfront/download.php