Avatar billede andersenph Nybegynder
03. september 2002 - 11:38 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

71 fps konstant i CS ?

Hej rødder

Jeg vil lige høre om der er lidt hjælp at hente omkring fps i Counter-strike.

Det er sådan at jeg konstant har 71 fps konstant.

Der er jo sådan set fint nok, men jeg er da nysgerrig for at finde ud af hvorfor jeg ikke kan få den op på de 99.

Jeg kører med win xp home og har installeret reffix.

Gfx er geforce 4 4600ti med 40,1,41 driver antianilising off v-sync off.

Coolbits er installeret.

Amd Athlon 2100xp 512 ddr ram.

i CS config er fps max sat 100.

Skærmen er 21" MAG sat til 85 hertz

Har prøvet at installere NVmax, men får at vide at driverne ikke er opdateret, selv om de self er.

Har tweaket xp så det er lynende hurtigt, men fps i CS er azzo kun 71

wierd
Avatar billede kard Nybegynder
03. september 2002 - 13:21 #1
Jeg fik min FPS tweaket totalt op, da jeg gennemgik disse tweaks:
http://www.fedespil.dk/artikler/tweak-guide/grafikkort.asp
http://www.fedespil.dk/artikler/tweak-guide/half-life.asp

En ting du dog skal lade være med i ovenstående tweak, er at du skal lade være med at downloade og installere "High Fps Weapon Models" og "High Fps Player Models" Det ser totalt grimt ud.

Håber du får noget ud af det.
Jeg steg med 40 fps efter tweaket..
Avatar billede andersenph Nybegynder
03. september 2002 - 13:36 #2
>Kard

Tak for linksne, men jeg kender dem godt i forvejen.
Og de ting der kan gøres er gjort. Driveren er som  jeg skriver, den nyeste, der skulle give 25 % mere spark i numsen. Men jeg havde også 71 fps med den gamle driver der følger med gfx kortet.

Jeg har forsøgt mig lidt frem med opløsningen.
Jeg får 71 fps i 600x800, 1024x764 og 1152 x et eller andet.

Jeg er sikker på at det er en eller anden lille ting der driller, fordi der er jo folk med 800 hrtz dunke der kan få 99 fps.
Med mine specs burde jeg kunne komme derop.

Har på det seneste prøvet at gennemføre en 3dmark2001, men lortet fryser midt i det hele.

Wierd
Avatar billede kard Nybegynder
03. september 2002 - 13:43 #3
Det er da underligt, når du har et grafikkort, der ellers skulle sparke røv. Hvad med instillinger i din Bios?...så som APG hastighed og shadowing... Har du kigget på dem? På fedespil.dk ligger der også en tweak til det.

Forresten, spiller du CS i OpenGl eller Direct3D? OpenGL er klarest at foretrække...
Avatar billede andersenph Nybegynder
03. september 2002 - 14:06 #4
>Kard
Spiller i OpenGL.

Du har ret i at det er underligt. Jeg ligger fast på 71 uanset om jeg kigger ind i en væg eller vi farer 16 mand rundt i en tønde og skyder vildt omkring os med alt hvad vi har i lommerne ;-).

Det er lissom fps er låst ved 71. Med det mener jeg at dunken har sq ingen prob med at følge med. Den kører flydende og flot, intet lag eller hakkeri.

Inden jeg fik reffix lå jeg fast på 60 fps.

Kigger lige på de tweaks du nævner der.
Avatar billede kard Nybegynder
03. september 2002 - 14:12 #5
I enten din config.cfg eller autobat.cfg (CS mappen) står der vel ikke en linie som hedder maxframes eller noget lignende?
Avatar billede kau Nybegynder
03. september 2002 - 14:15 #6
lytter med

Config.cfg er KUN til keybord og indstillinger dvs. hvis en ting skal være med i config.cfg ER den også til at vælge i CS menu indstillingerne.
Avatar billede andersenph Nybegynder
03. september 2002 - 14:36 #7
>Kard
Jo det er der. I configgen er der en linie der hedder fps_max 100.
Det er i hvertfald min setting.
Jeg checker lige autoexe.filen når jeg kommer hjem. Det ku´  jo være der var en linie der jeg ikke har rettet, ved nærmere eftertanke. Mener det dog ikke er tilfældet. Autoexe.filen er mest til scripts.

>Kau
Jamen velkommen i godt lag.
Du har til dels ret. Der er også opsætnings commands i configgen.
Men det er en lang historie.
Avatar billede andersenph Nybegynder
03. september 2002 - 14:38 #8
>Kard
Så på de tweaks til bios og AGP. Kender dem godt. Prøver dem af i aften.
Avatar billede kard Nybegynder
03. september 2002 - 15:50 #9
Andersenph: Ok. Jeg håber du har held med det
Avatar billede rasmusa Nybegynder
03. september 2002 - 18:34 #10
Prøv at deactivate "vertical sync" på dansk "lodret synkronisering"  i opsætningen til dit GF, hvis den er enabled holdes din fps på din skærms lodrette opdaterings hastighed, som ofte er omkring 71
Avatar billede kard Nybegynder
03. september 2002 - 18:42 #11
Står også i det første link i mit svar... ;)
Avatar billede rasmusa Nybegynder
03. september 2002 - 20:45 #12
sorry havde faktisk ikke kigget på dit link :)
Avatar billede andersenph Nybegynder
04. september 2002 - 08:29 #13
Hej alle
Så har i mig tilbage, som Kurt siger :-)

V-sync er azzo slået fra.

Configgen er i orden

Har været inde i bios og stille ram på gfx til det dobbelte = 256
da jeg har 128 ddr ram på kortet.

Kan sq snart ikke finde på mere

Wierd
Avatar billede andersenph Nybegynder
04. september 2002 - 11:05 #14
Jeg sad liiiige og tænkte. (skal vi så ha´ champagne?) :)

Alle jer der har 99 fps, har i indstillingerne gemt i autoconfig.exe eller er de i config?
Grunden til jeg spørger er, at jeg har læst et sted at HL er sådan set lige glad med hvad man skriver i configgen. Den går bare ind og starter op som den plejer, altså overskriver de rettelser eller tilføjelser man har foretaget.
Jeg prøvede ellers muligheden med at skrivebeskytte config i går. Det hjalp nada.
Avatar billede kard Nybegynder
04. september 2002 - 11:43 #15
Jeg har instillingerne gemt i autoexec.cfg...
Avatar billede andersenph Nybegynder
04. september 2002 - 12:03 #16
AHA !

Jamen så kan det jo være det, der er problemet.

Prøver lige af i aften. Håber det hjælper.

Feedback senere
Avatar billede andersenph Nybegynder
05. september 2002 - 08:50 #17
Jamen så er der godt nyt.

Jeg prøvede at lægge alle indstillingerne over i autoexec.cfg.

umiddelbart hjalp det nada.

Så prøvede jeg for sjov at hive consolen ned og skrev fps 100 som et sidste desperat forsøg, og pling så var den der.
Jeg har 99 fps konstant------dajla
>Kard  Du har ikke givet mig det endelige facit, men du skal have points for ihærdigt arbejde.

Tak for hjælpen
Avatar billede kard Nybegynder
05. september 2002 - 11:08 #18
Tak for points :) Underligt at det ikke hjalp med at lægge instillinger over i autoexec.cfg. Men jeg er da glad for, at det nu kører for dig.
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. marts 2003 - 10:47 #19
hæhæ - dvs. du kunne ikke SE om du kørte 99 fps el. 71 fps? *LOL Ja det får jo en til at tænke lidt over sine egne 20 fps...
Avatar billede andersenph Nybegynder
21. marts 2003 - 10:57 #20
Jo jeg kunne godt se at jeg "kun" havde 71 fps, fordi jeg hele tiden har netgraph slået til.

Ked af du kun har 20 :0( Stigers. Ønsker der var et eller andet vi kunne gøre.

Har lige glemt dine specs, men kunne det tænkes at lidt flere ram ville hjælpe dig?
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. marts 2003 - 11:08 #21
lånte 128 af en ven i wekenden - intet. så tror ikke 256b ekstra hjælper...

Er efterhånden overbevist om at det er et eller andet med AMD cpu og kort med nvidia chips der ikke spiller så godt sammen
Avatar billede andersenph Nybegynder
21. marts 2003 - 11:18 #22
Har du kan læse ovenover ellers den kombination og det virker fint, men jeg er jo også lidt "bedre kørende" hvis du forstår hvad jeg mener ;0)

Havde en pent III 450 hertz med gf3ti200 og 128 mbram. Der havde jeg måske 25 fps i snit :0(

Den puter jeg har nu kører selv unreal II flydende uden probs :D
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. marts 2003 - 11:41 #23
jeg kigger på det iaften - håber der er noger her jeg ikke har afprøvet :)
Avatar billede qrnen Nybegynder
22. april 2003 - 19:46 #24
I din cfg er der et punkt hvor der står "max_fps XXX"

Der skal du skrive 101 istedet for "XXX"

Håber det hjælper.. Hej