Avatar billede ragout.dk Nybegynder
03. september 2002 - 09:29 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

CMYK-kode for sølv

Er der nogen, som har en CMYK-kode for "sølv", så det ligner?
Avatar billede Himbear Nybegynder
03. september 2002 - 09:34 #1
Det kan jo næsten være hvilken som helst grå, men det du skal gøre er at tilføje lidt højlys så det er forløb i det.
Avatar billede pimpz Nybegynder
03. september 2002 - 09:34 #2
søg på www.google.dk
Avatar billede staz Nybegynder
03. september 2002 - 10:02 #3
Ragout.dk - Du kan ikke finde en farve der ligner sølv. Det skal laves, men highlights og shadows. Men du kan se her hvordan >>> www.thwebmachine.com > Photoshop > Quick Crome, Crome, Crome 3 eller silver.
Avatar billede staz Nybegynder
03. september 2002 - 10:03 #4
Avatar billede prodic Mester
03. september 2002 - 11:54 #5
Der findes ingen CMYK-kode for sølv - den fremstilles ved at du definere en hvilken som helst farve(evt. grå) og den omdanner trykkeriet så til sølv-farve.
Alt efter hvilken metode de bruger kan det faktisk blive ret realistisk - har selv anvendt det engang, og det virker ret godt.
Avatar billede staz Nybegynder
03. september 2002 - 12:59 #6
Hvis du vælger at gøre det som prodic forslår skal du så lige vide at prisen på dit tryk stiger meget. Så det kan kun betale sig, hvis der er tale om få eksemplarer, eller du virklig vil have det igennem. Jeg ved at fx. et virksomhed som Flextronic bruger sølv på deres visitkort (som også er dobbelt sidet) og det koster væsentligt mere en et alm. visitkort...
Avatar billede prodic Mester
03. september 2002 - 13:07 #7
Det er korrekt. Prisen stiger en del, da det pludseligt er et 5-farvet tryk og ikke et normalt 4-farvet tryk.
Avatar billede staz Nybegynder
03. september 2002 - 13:12 #8
Du kan dog også gøre det at trykke direkte på sølv papir, og så undlade farve de steder som skal være sølv. Også en metode der er også meget brugt.... Men igen meget dyrer en normalt :o(
Avatar billede ragout.dk Nybegynder
04. september 2002 - 09:44 #9
Tak til jer alle for forslagene, men det bliver prodic, der får pointene, for det skal være sølv på tryk.