Avatar billede redbastard Nybegynder
02. september 2002 - 18:41 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

dvd kopi

jeg har tænkt og anskaffe en dvd brænder
spørgsmålet er
Er det muligt at kopiere en DVD film?
skal jeg have noget bestemt software for at gøre det?
evt. en link til DVD-brænder software til kopi af DVD film
Skal jeg have en bestemt brænder?
Er klar over spørgsmålet er i grænseland,men der er jo heller ingen som køber en CD-brænder uden at kunne kopiere en musik CD
Avatar billede clausmeyer Nybegynder
02. september 2002 - 19:52 #1
du er da ikke for klog og stille sådan et spørgsmål, lige for at slå det fast med syv tommer søm er det du spørger om ulovlig om hvordan man kopierer dvd plader
Avatar billede redbastard Nybegynder
02. september 2002 - 20:34 #2
sidst jeg tjekkede var det ikke ulovligt og lave back up af DVD
Avatar billede Slettet bruger
02. september 2002 - 20:35 #3
clausmeyer> Det er fuldt lovligt at lave en digital kopi til sin egen husstand.

redbastard> Du vil sandsynligvis kunne lave en korrekt kopi af de fleste DVD film, men det er langt fra alle DVD afspillere der vil genkende den nye film.

Det er der flere grunde til, men den vigtigste er tætheden på datasporene, og det faktum at en kopieret DVD ikke er trykt, men brændt.

Du kan godt kopiere en DVD film.

Du kan gøre det med Nero, eller med forskellige DivX programmer.

Skal du kopiere en DVD direkte, vil det kræve en DVD brænder (fra 2500 kr)

Du kan (nok den bedste løsning) lave en DivX kopi af DVD'en, der fylder 1-2 CD'er. Denne kan kun afspilles på computer.

Du kan også lave en kopi i VCD format, der er ringere kvalitet, men kan afspilles på de fleste stationære DVD afspillere.
Avatar billede redbastard Nybegynder
02. september 2002 - 20:47 #4
den bedste løsning for mig er og købe en DVD brænder
jeg har sat mig ind i de forskellige formater
jeg skal bare vide om det er muligt at klone en DVD med Feks. Nero?
og jeg er godt træt af SVCD formatet da det simpelthen tager for lang tid,samtidig som mine børn må skifte cd og evt. ændre indstillinger mere end een gang
Avatar billede alalalalala Nybegynder
02. september 2002 - 20:50 #5
joh det kan du godt, med en dvd brænder
Avatar billede alalalalala Nybegynder
02. september 2002 - 20:51 #6
men husk at tjekke dom din dvd kan læse brændte dvd diske
Avatar billede redbastard Nybegynder
02. september 2002 - 20:52 #7
har du prøvet alalalalala???
Avatar billede redbastard Nybegynder
02. september 2002 - 20:55 #8
ok jeg lukker spørgsmålet inden der er nogen der får ondt i røven
Avatar billede alalalalala Nybegynder
02. september 2002 - 21:04 #9
nææ egentligt ikke, var derfor det ikke var et svar ..
men jeg kan ikke se hvad man skal med en dvd brænder hvis man ikke kan kopiere dvder med den
Avatar billede redbastard Nybegynder
02. september 2002 - 22:12 #10
der er et specielt filsystem på en DVD
Filmselskaberne troede ikke en dvd kunne rippes feks.

derfor tænkte jeg der måske skulle en speciel fremgangsmåde til og kopiere en dvd film
Avatar billede narkona Praktikant
01. december 2003 - 18:25 #11
jeg blander mig lige>> jeg har lige købt en dvdbrænder, og forsøgte med nero at lave en kopi, men den melder om at det kan jeg ikke. Det er nok pga kopisikring, hvorledes undgår/omgår jeg den?
Avatar billede redbastard Nybegynder
02. december 2003 - 14:21 #12
skaf programmet CloneDVD og brænd på + skiver de kan næsten afspilles i alt oxo playstation
Avatar billede narkona Praktikant
02. december 2003 - 15:59 #13
når jeg forsøger mig med det så melder dem om at jeg ikke kan kopierer min dvd pga copywright beskyttelse. hvorledes om går jeg den? og hvordan får jeg en dvd-9 til at være på en dvd-5 skive?
Avatar billede redbastard Nybegynder
03. december 2003 - 08:03 #14
Jeg skriver bare 2 ting
Any DVD og DVD Shrink
det er der vel ingen der får ondt i røven af?
Avatar billede narkona Praktikant
03. december 2003 - 12:10 #15
jeg har nu brugt, smartripper og dvdshrink og så clonedvd, og har brændt på både +rw og -rw og +r men hverken min xbox eller min nintaus vil læse dem. min pc's dvddrev tager dem uden problemer.

skla jeg så forsøge med andre mæker?? hvilke?
Avatar billede redbastard Nybegynder
03. december 2003 - 15:54 #16
prøv og brænde 1X hastighed
any dvd fjerner alt det med kopisikring den skal bare køre i baggrunden
clone dvd skulle egentlig være i stand til og kopiere en dvd,hvis bare any dvd kører i baggrunden i clone dvd kan du jo også vælge noget fra så den bliver mindre er ikke helt sikker på det der, det virker ihvertfald for mig