Avatar billede johnschmidt Nybegynder
02. september 2002 - 13:13 Der er 7 kommentarer

DVD virker ikke..men kan læse CD-rommer?

Jeg har et DVD drev som jeg simpelthen ikke kan få til at virke :(.

Selve drevet er kan også læse almindelige CD-Rommer, og dette kan det stadig helt uden problemer. Det er kun DVD skiver den ikke vil læse.

Jeg er 100% sikker på det ikke er skiverne der er noget galt med det er drevet.

Softwaremæssigt er jeg også sikker på at alt er som det skal være. Jeg har alle de nyeste drivere og programmer som skal til.

Så det korte af det lange er at jeg er 100% sikker på at det er selve drevet den er gal med, og da det nu er på plads til spørgsmålene:

Som sagt kan den læse CD-ROM, men ikke DVD. Er det ikke den samme "laser" der læser på skiven selv om det er en DVD og en CD-Rom læser?

Nogen der har en ide til hvad der kan være galt.

Jeg har fået af vide at det evt. kunne være "læseren" der var beskidt, men hvorfor kan den så læse alm CD'er (både programmer og musik)

Når jeg vil afspille en DVD siger den at der ikke er nogen DVD i drevet--

Hvad vil det koste at få en til at kikke på den? (i Aalborg - hvis der er nogen der kender én)

Jeg har nu været uden DVD i lang tid, og er egentlig lidt træt af det - selv om jeg ikke bruger det så tit - for det skal jo virke og pc'en er under 1 år gammel!

JEg har afsat 200 point, da det er en meget presserende problem, og da jeg har forsøgt at spørge 100 stederuden resultat
Avatar billede danielks Nybegynder
02. september 2002 - 13:18 #1
Det er DVD systemet i drevet der er røget... kan ikke laves (skal udskiftes) En reperation vil koste godt 300 kr. (og så ryger garantien)

Så jeg ville foreslå et nyt drev...

Kig evt. på www.edbpriser.dk
Avatar billede danielks Nybegynder
02. september 2002 - 13:19 #2
Det gamle drev kan du sælge på www.qxl.dk (skriv hvad den fejler mm.) der kan du nok godt skrabe 100 kr hjem (til en eller anden der selv vil forsøge at lave den)
Avatar billede geforce3 Praktikant
02. september 2002 - 13:23 #3
Der må da være garanti på det det kun er et år gammelt
Avatar billede johnschmidt Nybegynder
02. september 2002 - 13:25 #4
hmm Er sådan noget ikke omfattet af garantien? Jeg tror ikke jeg har brugt det DVD-drev til DVD'er i mere end 2 timer i alt - Jeg har aldrig set en hel film på drevet.!!

Og er du 100% sikker på at det er det der er problemet?
Avatar billede johnschmidt Nybegynder
02. september 2002 - 13:25 #5
hehe  geforce 2 sjæle 1 tanke
Avatar billede geforce3 Praktikant
02. september 2002 - 13:26 #6
ja ;)
Avatar billede danielks Nybegynder
02. september 2002 - 13:30 #7
Cdrommer kan jo også skade dit DVD system, det er mere følsomt end CD systemet.. måske et chok eller lign... Der skal meget mere til at ødelægge et CD system end et DVD system (derfor dine cd stadig virker i drevet)

Hvad er mærket ???