Avatar billede peter_j Nybegynder
01. september 2002 - 21:51 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

MSN billede upload virker ikke

Hej Hej
Er der nogen der ved hvilken port MSn billede upload plugin'et benytter ??? - sidder bag en firewall og ved ikke hvilken port jeg skal åbne for ?

Hilsen Peter
Avatar billede Slettet bruger
01. september 2002 - 21:53 #1
jeg lytter
Avatar billede peter_j Nybegynder
01. september 2002 - 21:54 #2
dj dog, har du samme problem eller skal jeg udybe noget mere ?
Avatar billede Slettet bruger
01. september 2002 - 21:56 #3
ca. samme problem
Avatar billede Noone Nybegynder
01. september 2002 - 22:19 #4
Sæt dig firewall til at logge det den blokere, forsøg at uploade et billede, kig i loggen.
Avatar billede ng_tnt Nybegynder
02. september 2002 - 10:45 #5
er også med på en kigger ;)
Avatar billede Noone Nybegynder
02. september 2002 - 14:05 #6
ng_tnt & dj_dog > Næstegang i bare skal lytte med, så lad være med at skrive noget før i trykker udfør, på den måde får i stadig e-mails, men der bliver ikke lagt en oneliner med "Lytter lige" eller lignende.
Avatar billede ng_tnt Nybegynder
02. september 2002 - 15:28 #7
chanoa > Tak for info, det kendte jeg ikke til virkede !
Avatar billede Noone Nybegynder
02. september 2002 - 15:56 #8
Det vidste jeg heller ikke før jeg fik trykket udfør ved et uheld og fik mails fra et spørgsmål jeg ikke ønskede at følge med i ;)

peter_j > Har du fået prøvet at logge hvad der bliver afvist?
Avatar billede peter_j Nybegynder
03. september 2002 - 08:34 #9
Jeg har ikke fundet ud af hvordan man logger hvad der bliver afvist på firewall'en !
Har dog prøvet noget der hedder "Active Ports V1.4" fra en pc der IKKE er bag en firewall, men programmet oplyste ikke hvilken port den benyttede under upload af billeder !!!
Er der nogen der har kendskab til et program der kan ???
Avatar billede ng_tnt Nybegynder
03. september 2002 - 09:16 #10
Prøv med port 3389 den skulle gøre det ellers port 5004 (MESSENGER skal bruge disse til fjernkontrol, måske også til dit problem)
Avatar billede Noone Nybegynder
03. september 2002 - 15:58 #11
Ok, jeg har lige prøvet at lave en lille test, det ser ud til, at det er port 80 der benyttes.
Avatar billede peter_j Nybegynder
17. januar 2003 - 13:09 #12
Jeg har mailet min problemstilling til Microsoft, og her er deres svar ! - jeg ved ikke om nogen af jer med samme problem kan bruge det til noget, men det er da et forsøg værd !?
Jeg har imellemtiden fået løst mit problem, da det viste sig at være noget af det hardware som leverer internetforbindelsen til min arbejdsplads, der var skyld i problemet! (de snakkede noget om en opdatering af noget Boarderware!?)

svar fra microsoft:
Undskyld den lange svartid, vi har haft meget travlt på det sidste... Programmet MSN Photo upload tool, som bliver hentet, bruger den alm. http port 80 til at uploade billederne. Det burde derfor ikke være noget problem selvom man bruger firewall. Hvis du har problemer kan det skyldes at programmet der bruges til at uploade billeder er beskadiget, og her kan du se hvordan du retter det:

Lets start by verifying that the Upload tool got installed. If it did, then delete it and then re-install it. The steps below will walk you through the process.

1. Quit Internet Explorer if it is running, and disconnect from the Internet.

2. Right click on the Icon for Internet Explorer (this icon will be either on your desktop or you can find it by clicking the Start button.).

3. Click Internet or Internet Options.

4. On the General tab, click Settings.

5. Click View Objects.

6. Right-click any of the following that are listed, and choose "Remove".

- MSN Photo Upload Control

NOTE: If you see more than one file with the same name, remove each copy of the file. They may be named slightly differently.

7. Close out of all the Internet property windows.

8. Log back into MSN Photos, and attempt to download the Photo Upload Tool and upload your pictures again.

If you are still unable to upload your pictures, Repeat the above steps again but before attempting to download the Photo Upload Tool follow the steps below first.

Steps to Clean out Windows TEMP Folder:

========================

1. Double click on the My Computer icon found on the desktop or Click Start button then click on My Computer.

2. Double click on your hard drive (usually labeled C: or Drive C)

3. Double click on your windows folder (or the folder you installed Windows to)

4. Double click the TEMP folder.

5. Click Edit at the top, click select all

6. Now click File at the top and click delete

Steps to Clean the Internet Explorer Temporary Internet Files and Cookies

================================

1. Open Internet Explorer

2. On the Tool menu click Internet Options

3. On the General tab, in the section titled Tempory Internet Files, click Delete Files and click OK.

4. Click Delete Cookies and click OK.

5. Click OK to close the Internet Options window.

Advanced IE Script Error Troubleshooting Steps

================================

Check the security settings to make sure they are set to default.

1. Right click on the Icon for Internet Explorer (this icon will be either on your desktop or you can find it by clicking the Start button.).

2. Click Internet or Internet Options.

3. Click the security tab

4. Click on internet, then click default level, then click apply

5. Follow the same steps for each content zone (Local Intranet, Trusted sites, etc)

6. Click okay, close all windows

Now you should be able to download the "Photo Upload Tool" and upload your pictures. To do so simply return to http://photos.msn.com/

Venlig Hilsen
Jan Knudsen
Support Engineer - MCP
Microsoft Personal Support