Avatar billede buen Nybegynder
31. august 2002 - 15:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

DP-101 printserver

Er der nogen, der ved, hvordan man resetter en D-link DP-101 printserver? Password er blevet væk.
Avatar billede zeus19 Nybegynder
01. september 2002 - 20:01 #1
jeg ville prøve at ringe til D-link og spørge dem.

D-Link Denmark
Naverland Denmark
Naverland 2, DK-2600 Glostrup
Copenhagen, Denmark

Telephone: 45-43-969040
Fax: 45-43-424347
Web/E-mail: http://www.dlink.dk
Avatar billede buen Nybegynder
01. september 2002 - 20:07 #2
god ide!
Avatar billede ole_madsen Ekspert
02. september 2002 - 11:11 #3
Jeg har fundet følgende:

Resetting the Print Server

Sometimes it may be desirable to restart your D-Link network print
server, in order to reset its internal statistics counters or to clear
other status information.

There are two different ways to reset the print server:

¨ An ordinary reset has the same effect as powering off the
print server and powering it back on again. Statistics
counters will be cleared, but all of the print server’s
configuration settings will be retained.

¨ A factory reset not only restarts the print server, but changes
all of its configuration settings back to their original values,
as the print server was shipped from the factory.

WARNING: Do not perform a factory reset unless you are absolutely sure
this is what you want. All settings will be erased and replaced
with their original values.

To perform the reset:
1. Select Reset or Factory Reset from the Tools menu.
2. PS Admin will ask for confirmation for the reset.
3. Click Yes to confirm. The print server will reset itself. If you
selected Factory Reset, all of the print server’s default
configuration values will be restored.

Det samme kan gøres via telnet - det står beskrevet på side 124 i:

http://www.dlink.co.uk/products/dp-101/psadmin.pdf

Men der står også under afsnittet om password på side 15:

WARNING: Do not forget or lose your print server password. If you forget
it, you will have to contact your D-Link service representative
to change the password.

Så Zeus19 har nok allerede svaret korrekt......
Avatar billede buen Nybegynder
02. september 2002 - 15:41 #4
Jeg har fundet det savnede password...... Zeus19 du bedes ændre kommentaren til et svar, så jeg kan fordele points mellem dig og ole madsen. I havde begge to nogle gode ideer, som jeg altså ikke fik brug for alligevel. Tak for indsatsen.
Avatar billede zeus19 Nybegynder
02. september 2002 - 18:46 #5
Det var da heldigt så kan du jo bruge den gamle konf.
Avatar billede buen Nybegynder
02. september 2002 - 20:22 #6
SHIT.....jeg klumrede i det, Ville have givet 75 point til zeus og 50 til Ole Madsen, men fumlede i det. Jeg opretter et dummy spørgsmål og beder ole madsen svare, så jeg kan give 50 points....