Avatar billede chris13 Nybegynder
08. september 2000 - 13:23 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Btrieve database -> delphi, access eller lign

Hej,

Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg inlæser en Btrieve database i enten access eller andet database program. Eller om jeg kan arbejde med en btrieve database i delphi ?

mvh

Christian

PS: Gode point hvis jeg får det løst !
Avatar billede styrmand Nybegynder
08. september 2000 - 13:29 #1
Det kan du godt. Du kan købe en ODBC driver til Btrieve. Herefter kan du arbejde med den på samme måde som andre databaser.
Avatar billede styrmand Nybegynder
08. september 2000 - 13:41 #2
Pervasive software, udgiver produkter med navnet SQL 2000 samt Developer SDK, indeholder div. komponter til Delphi og ODBC-driver.
Du kan finde dem på www.pervasive-sw.com
Avatar billede chris13 Nybegynder
11. september 2000 - 07:58 #3
Der findes ingen gratis måder, shareware databse programmer eller drivere ?

Eller konverteringsprogrammer ?

mvh

Christian
Avatar billede styrmand Nybegynder
11. september 2000 - 15:39 #4
Det tror jeg ikke, men der fandtes/findes måske et firma med navnet Titan Sotware (U.S.A.), som også lavede/laver komponenter. Det havde i sin tid en Demoversion (tidsbegrænset). Men det var til Delphi 2 eller 3.
Er det store mængder eller enkelte tabeller du skal have ud?
Avatar billede chris13 Nybegynder
11. september 2000 - 15:44 #5
Databasen er fra et slægtsforskningsprogram, hvor jeg har indtastet omkring 3000 personer og en hel del ægteskaber. Da jeg efterhånden godt ville have disse lagt over i et andet format, så jeg evt. selv kunne lave et program bliver jeg nødt til at konvertere eller kunne læse denne database.
Avatar billede styrmand Nybegynder
11. september 2000 - 16:05 #6
Ja, jeg kender nogen, som anvender det i det daglige, men det kan nok heller ikke gøres gratis. Ved du hvor mange filer, det drejer sig om?
Avatar billede chris13 Nybegynder
12. september 2000 - 08:07 #7
Hvis du mener de filer som udgør databasen er der 5, men hvis du mener antallet af poster ( det gør du nu nok ikke ) er der 3000+.

Før jeg lærte programmet at kende vidste jeg ikke at der var et database format der hed btrieve.
Avatar billede styrmand Nybegynder
12. september 2000 - 15:34 #8
Jo, Btrieve er et suverænt databasesystem. Skulle være noget af det hurtigste der findes. Men det er desværre også et ret lukket produkt og derfor er det desværre ved at lide døden.
Jeg kan ikke hjælpe dig på anden vis, end at du bliver nødt til at anskaffe dig de nødvendige drivere, på den ene eller anden måde.
Avatar billede chris13 Nybegynder
13. november 2000 - 07:55 #9
Jeg leder videre, mange tak for hjælpen :-)

mvh

christian