Avatar billede bullefardk Nybegynder
27. august 2002 - 12:06 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Lang Tid Om At Connecte?

Òkay..

Jeg ville lige høre om der er andre der har samme problem som jeg.

Min mIRC, er MEGA lang  tid om at connecte. Jeg har en 2mbit forbindelse.
Igår prøvede jeg hjemme hos min farmor som har 56k, den connecter med det samme.. Hvad kan eventuel være galt?
Avatar billede snebolle Nybegynder
27. august 2002 - 12:24 #1
Jeg har præcis samme problem. Før der jeg havde min 56k modem var der heller ingen problem..
Avatar billede bullefardk Nybegynder
27. august 2002 - 12:42 #2
og du har ingen anelse om hva der kan være galt?
Avatar billede zinus Nybegynder
27. august 2002 - 13:45 #3
du skal have åbnet for porte i din router - se evt. hér for info
http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl_udstyr/cisco_677/internet_programmer/
Avatar billede goulduck Nybegynder
27. august 2002 - 16:44 #4
Det er specelt den her i skal holde øje med:
set nat entry add 10.0.0.2 113 <WAN-IP> 113 tcp

Det er nemlig fordi at der bliver lavet et Ident request (eller hvad det hedder). Det køre på port 113, men da din ADSL linie ikke har forwardet det ind til din computer, så kan den ikke få svar. Den timer ud efter 1 minut.
Avatar billede bullefardk Nybegynder
27. august 2002 - 20:14 #5
det du har skrevet goulduck er den samme tekst som zinus linker til.
så desværre.. men ellers tak :)

Tak zinus, nu virker det.
Avatar billede goulduck Nybegynder
27. august 2002 - 20:17 #6
Ja, jeg har også klippet det der fra ... jeg ville bare lige forklare hvorfor at det tog længere tid.
Avatar billede bullefardk Nybegynder
27. august 2002 - 20:18 #7
ok, men det tog nu kun ½ sekundt..
Avatar billede zinus Nybegynder
27. august 2002 - 20:30 #8
Glæder mig at det virker :-)