Avatar billede jstidsen Nybegynder
07. september 2000 - 13:56 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Om et firewall-program

Er det nødvendigt at installere et firewallprogram, som fx Zone Alarm, når man er dækket ind med McAfee eller Norton antivirusprogram?
Avatar billede sjensen Nybegynder
07. september 2000 - 14:09 #1
McAfee og Norton er jo \"kun\" virusbeskyttelsesprogrammer og ikke som Zone Alarm forbindelses beskyttelse.

Jeg ville bruge begge dele, altså både Zone Alarm OG et virusprogram.
Avatar billede stigc Nybegynder
07. september 2000 - 14:18 #2
kan kun bekræfte hvad sjensen skriver.....
Avatar billede denboj Nybegynder
07. september 2000 - 16:23 #3
Jeg ville helt sikkert også instalere Esafe - helt suverent program - med zonealarm og esafe er du MEGET godt sikret mod hacking.
Avatar billede jstidsen Nybegynder
07. september 2000 - 19:27 #4
Kan Esafe downloades frit - og hvor findes den?
Avatar billede denboj Nybegynder
08. september 2000 - 02:17 #5
Jeg kan ikke huske hvad siden hedder - Men hvis du bruger www.esafe.com så bliver du redirected direkte til siden - og ja den kan downloades frit og kvit - Den skal vist registreres
Avatar billede savle Nybegynder
06. oktober 2000 - 17:27 #6
Er der nogle der vil hjælpe med en frewall/McAfee,skal man bruge den når man har samme McAfee-virus instaleret,den vil ikke virke,man kan godt skabe forbindsel men ikke bruge internettet eller hente post ? jeg har McAfee.com,agent/køre win98 Second Edition og har adsl,Hos tele Danmark.over et ATM kort. Ærligt talt så har jeg ikke den fornødne kenskab til alle de fag udtryk,så det jeg søger er en der kunne fortælle mig om mit (system eller hvad det nu heder.)er sat op på/til den rigtige måde.
Avatar billede blindfolded Nybegynder
14. februar 2001 - 18:46 #7
Hej Savle, har haft nøjagtig den historie som du beskriver, samme OS, samme firewall, samme ISP med ATM kort. Brugte en del tid på at forsøge at rette dette problem, søgte hjælp fra McAfee support, dog uden resultat. Endte med at afinstallere hele skidet, kunne simpelthen ikke arbejde sammen med mit Outlook Express 5.5, computeren \"hang\" hele tiden.
Kontaktede Net Express support, de havde ikke hørt om problemet før, men gjorde mig opmærksom på at TeleDK medlemmer for tiden kan downloade 1 års gratis brug af Norton Firewall, dette gælder dog kun de første 20.000 ambonnementer, har gjort dette og den kører smertefrit, men skynd dig, tilbudet startede 5/2.