Avatar billede blank2002 Nybegynder
25. august 2002 - 02:04 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

CD-brænder med USB2.0 interface

Jeg har købt en Plexter PX-w4012TA extern  brænder.
CD-brænder køre med USB2.0, men min bærbar har kun USB1.0
Men det skulle vel nok være muligt at få dem til at arbejde sammen alligevel, men hvordan???
Når jeg sætter USB stikket i kommer XP op med følgende tekst:

"Ukendt USB-enhed er en USB-højhastighedsenhed, men vil fungere ved nedsat hastighed, hvis den tilsluttes en langsom hub.
Der er ingen værtscontrollere med USB-højhastighed installeret på denne computer"

Hvad kan jeg gøre for at få det til at virke??
Avatar billede Slettet bruger
25. august 2002 - 02:32 #1
Det lyder som om den vil have en USB-HUB...
Spørg i butikken hvor du købte brænderen
Avatar billede hologram Nybegynder
25. august 2002 - 02:53 #2
En USB-Hub vil ikke virke.
Har du prøvet at installere den, eller kan du ikke?

På Plextors hjemmeside står der:
USB 2.0 Interface (USB 1.1 supports 4x Write, 4x Rewrite, 6x Read)
Så det burde virke
Avatar billede moroax Nybegynder
25. august 2002 - 02:55 #3
Har selv samme brænder (FED brænder ;-D)
Har du installeret den på den bærbare ??..

Da jeg købte min havde jeg ikke USB2.0 i min pooter, så jeg købte et PCI kort og puttede i, desværre understøttede winXP IKKE det kort, så den skrev også at den ville fungere med nedsat hastighed
- og den brændte fint alligevel,
- så prøv at stikke den skiven der fulgte med...

// MoRoax.dk
Avatar billede cykellapper Nybegynder
25. august 2002 - 13:26 #4
Enig! - det skal virke under USB 1, men ved latterlig lav hastighed (ca 1MB/sek ~ 6-7x)
Avatar billede blank2002 Nybegynder
25. august 2002 - 15:19 #5
Tak for svarende. Jeg troer pointene må gå til Moroax. Der fulgte ikke nogen skive med, så jeg skal vidst lige ha fat i nakken på ham der solgte mig brænderen. Men tak for hjælpen.
Avatar billede moroax Nybegynder
25. august 2002 - 16:52 #6
- Takker for point, hvis du ikke får fat i drivere, må du sige til, så må jeg se om de er til at hive ud af skiven ;-)

// MoRoax.dk
Avatar billede blank2002 Nybegynder
26. august 2002 - 19:29 #7
Det var faktisk lige det jeg skulle til at spørge dig om.
Hvis det er til at hitte ud af, må du gerne maile dem til mig.
blank@paradis.dk
Avatar billede moroax Nybegynder
26. august 2002 - 19:41 #8