Avatar billede blady Nybegynder
24. august 2002 - 00:02 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

anonym ip nummer

Hejsa ...

Jeg har et problem med mit ip nummer, det vil jeg gerne gøre anonymt, hvordan gør jeg det?

Jeg har installeret norton internet secure 2002, men den sløre ikke automatisk mit ip nummer når jeg er på nettet...

Er norton internet secure ikke løsningen...eller hva'???

/Blady
Avatar billede thesurfer Nybegynder
24. august 2002 - 00:04 #1
prøv:

http://jupe.dk/

/theSurfer.
Avatar billede schaefner Juniormester
24. august 2002 - 00:05 #2
Avatar billede thesurfer Nybegynder
24. august 2002 - 00:07 #3
1) gå ind på http://www.myip.dk/ og se din ip
2) gå ind på http://jupe.dk/ og igemme Jupe til http://www.myip.dk/ og se om din ip er "ændret"..

/theSurfer.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
24. august 2002 - 00:08 #4
hvis jeg ikke taget fejl, så tager www.anonymizer.com nu penge for servicen..
Avatar billede blady Nybegynder
24. august 2002 - 00:08 #5
Det var nogle hurtige svar, dejligt,

Jeg pøver dem lige af.

Men kan min firewall ikke sættes op så den skjuler mit ip nr???

/Blady.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
24. august 2002 - 00:09 #6
hmm... jeg synes ikke rigtig www.megaproxy.com virker.. skal man registreres først ?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
24. august 2002 - 00:10 #7
aahh.. det er fordi jeg har disabled popups.. :)
Avatar billede blady Nybegynder
24. august 2002 - 00:13 #8
Hmmm... thesurfer den der jupe er god nok når man enter en side, men man skal derover hver gang man skal på en ny adresse.

KAN MIN FIREWALL IKKE KLARE DET PROBLEM??????

/Blady.
Avatar billede blady Nybegynder
24. august 2002 - 00:15 #9
Sheafer...Jeg har hørt at anonymizer er RET l a n g s o m, er det rigtigt???

/Blady.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
24. august 2002 - 00:17 #10
anonymizer koster penge..
Avatar billede jba750 Nybegynder
24. august 2002 - 00:18 #11
Det er ikke umiddelbart muligt, da IP'en jo faktisk skal bruges for at sende data til dig. Anonymizer fungerer ved at data bliver sendt via dem først - og ja det går meget langsomt
Avatar billede schaefner Juniormester
24. august 2002 - 00:18 #12
thesurfer >> Han skrev ikke noget om at det skulle være gratis. Norton Internet Secure koster jo også penge.
Avatar billede blady Nybegynder
24. august 2002 - 00:27 #13
Øh...naturligvis vil jeg da gerne have det gratis :o)

/Blady.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
24. august 2002 - 00:30 #14
hehe... der kan du bare se :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
24. august 2002 - 00:31 #15
anonymizer var også gratis i starten.. men folkene bag synes vel at de kunne tjene penge på servicen..
Avatar billede blady Nybegynder
24. august 2002 - 00:36 #16
den der anonymizer findes den ikke som shareware udgave??

/Blady
Avatar billede blady Nybegynder
24. august 2002 - 00:50 #17
Nu vil jeg sove på det!!!

men er da meget varm på ideen om en shareware udgave af anonymizer

        (astalavista)  :o)
        O
      o
      .
/Blady
Avatar billede thesurfer Nybegynder
24. august 2002 - 13:44 #18
nej, det tror jeg ikke.. www.anonymizer.com er jo ikke et program, men en side på nettet..

/theSurfer.
Avatar billede clausbjuul Nybegynder
15. oktober 2002 - 14:17 #19
Du kan ikke sløre din ip-adresse for, hvor skal en webserver så sende de sider hen som du har bedt om at se  ????

Der er typisk 2 måder at blive anonym på:
1) Benyt en "anden" maskine at surfe fra (feks. Megaproxy der var også noget der hed Safeweb engang), her bliver ingen cookies gemt/hentet på din maskine og det er "Megaproxy's" ipadresse du benytter.
2) benyt noget software som stopper alle cookies eller lave tilfældige cookies, her vil din ipadresse stadig være synlig
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. december 2003 - 02:45 #20
Dette spørgsmål mangler input.
Det kan f.eks. være at spørgeren mangler at acceptere/afvise svar/komme med feedback, eller af en svarer mangler at lægge et svar/komme med feedback.
Avatar billede jens_bach Nybegynder
13. maj 2005 - 22:03 #21
luk
Avatar billede thesurfer Nybegynder
14. maj 2005 - 12:34 #22
blady> Hvorfor har du afvist mit svar?? Og hvordan kan det være, at "jens_bach" fået pointsne, når han ikke engang har deltaget i spørgsmålet??
Avatar billede jba750 Nybegynder
14. maj 2005 - 17:22 #23
jens_bach> Kan du forklare hvordan du nupper point i dette gamle spm.? Det gælder sådan set også for http://www.eksperten.dk/spm/45
Avatar billede ksoren Nybegynder
14. maj 2005 - 18:54 #24
jens laver nok bare lidt 'proof-of-concept' ...