Avatar billede worbech Nybegynder
23. august 2002 - 18:42 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Sikkerhed mod børneporno

Jeg har fået til opgave af mine forældre at finde en løsning til, hvordan man kan være sikker på, at ens maskine er sikret mod børneporne. Jeg kører med Norton Internet Security, og den eneste løsning jeg kan finde, er, at udelukke alle sex-sider. Er der andre løsninger?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
23. august 2002 - 18:51 #1
Den eneste løsning er at udelukke alt porno!!!

Børneporno sider reklamere jo ikke direkte med det, derfor skal du udelukke alt porno.
Avatar billede worbech Nybegynder
23. august 2002 - 19:45 #2
Er det så lige gyldigt, hvilket Antivirus inkl. firewall man har?
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
23. august 2002 - 19:46 #3
Du kan aldrig udelukke alt børneporno.
Alle og enhver kan jo sende dig et billede med et en uskyldig billedfil i.
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. august 2002 - 19:49 #4
Det kan ikke lade sig gøre at sikre 100% mod noget som helst. Du kan filtere kendte sexsites fra med deres IP eller deres navn. Du kan filtrere ved hjælp af billedernse procentdel af hudfarve, du kan filtrere på filnavne.

Ukendte sites vil altid kunne komme igennem.

Der findes i explorer 6.0 nogle filterfunktioner hvor du filtrere efter et specielt metatag kander Rating. Det betyder at alle de sider med dette metatag kan ses, hvis deres Rading kategori er accepteret af dir, men du vil ikke kunne sider der ikke anvender denne tag og det er ikke mange sites der anvender denne endnu.

Der er i min verden ingen anden løsning end god opdragelse og lærdom. Vi skal lære vores børn og unge at skelne mellem godt og skidt, vi skal give dem gode værdinormer og selv være gode esekmpler, så er filtrering unødvendigt