Avatar billede farmor Nybegynder
23. august 2002 - 12:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Windows ikoner

Jeg har brug for nogle windows ikoner såsom en 'kikkert' til at finde nogen.
-Mest af alt har jeg brug for ikonerne 'sortér faldende' og 'sortér stigende', samt 'ny post', 'næste post', 'første post', 'sidste post'.
Det er dem med pil og stjerne.
Er der nogen der kender en side hvor jeg kan hente disse ?
Avatar billede sthen Nybegynder
23. august 2002 - 12:47 #1
har du kigget i filen
moricons.dll
??
Avatar billede sthen Nybegynder
23. august 2002 - 12:50 #2
Ellers er der jo muligheden for at lave dem selv:

http://tucows.opasia.dk/mmedia/preview/220482.html

Dette er et freeware program, som sætter dig i stand til at lave iconer selv.
Avatar billede rbnh Nybegynder
23. august 2002 - 12:51 #3
Her er en side med bl.a. mange ikoner:
    http://www.clip-art-gallery.com/

Man skal lade sig registrere for at se ikonerne; men det er gratis.
Marker "Icons" i venstre kolonne.

Her er lige et link mere med flere tusinde ikoner:
  http://www.free-clipart.net/main.html

Der er ingen registrering; men desværre popups.
Avatar billede farmor Nybegynder
23. august 2002 - 12:52 #4
Jeg har i hvertfald fundet filen, men jeg kan ikke åbne mappen i C++, hvor jeg behandler ikonerne ???
Hvad gør jeg forkert, -det er normalt dll filer jeg åbner derinde jo.
Avatar billede farmor Nybegynder
23. august 2002 - 14:12 #5
Ingen kommnetarer sthen ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
23. august 2002 - 15:01 #6
Du kan lave dem selv. Med proge´rammet microangelo, der er shareware og kan hentes fra tucows eller www.download.com, du kan bruge windows fladen som grundlag tast Alt Gr + PrtScn for at tageet snatshot af det aktive vindue, dette pastes så ind i et billedbehandlingsprogram f.eks. photoshop eller bare paint hvis di ikke har andet. Ikonen klippes ud og gemmes som gif eller bmp. der så importeres ind i microangelo. Det kan være at det kan klipped direkte ind, men det kan  jeg ikke huske.

I microangelo kan du så ændre farverne eller tilføje andet
Avatar billede farmor Nybegynder
23. august 2002 - 15:20 #7
Ellers tak, men det kender jeg godt, -et større arbejde, -har gjort det mange gange før. Nej jeg har fundet et program med 10.000 windows ikoner, dog ikke alle tilgængelige, da det er shareware. Ellers mange tak for hjælpen.