Avatar billede fifi Nybegynder
20. august 2002 - 20:16 Der er 7 kommentarer

XP opstart /netkort / adsl tdc

Er lige kommet på nettet med adsl hos TDC via mit netkort -mit gamle atm kort kunne ikke rigtig enes med WinXP.

Mit problem er nu når XP starter op tager det et 1-2 minutter før jeg rigtig kan arbejde med pc'eren -ingen timeglas -men skærmen fryser bare.

Når jeg så deaktivere mit netkort og genstarter win så er der ingen problemer men når jeg aktivere det igen -så har vi balladen !!!!

Er det bare noget man skal leve med eller findes en nem løsning??
Avatar billede nolfe Nybegynder
20. august 2002 - 20:18 #1
hvad er det for et netkort?
Avatar billede fifi Nybegynder
20. august 2002 - 20:24 #2
Unex ND01X Family PCI
Avatar billede nolfe Nybegynder
20. august 2002 - 20:28 #3
er du helt sikker? Den er ikke på deres hp
Avatar billede fifi Nybegynder
20. august 2002 - 20:35 #4
Der er i hvert fald det der står i enhedshåndtering da jeg installerede den og på min diskette.

Jeg har også prøvet at bruge den driver xp foreslog (Realtek RTL8139 family...)- men det er og bliver det samme
Avatar billede iceworld.tk Nybegynder
20. august 2002 - 20:37 #5
Hiv netkortet ud af din COM hvad står der så på det ?!
Avatar billede fifi Nybegynder
20. august 2002 - 20:53 #6
Der står ikke noget navn, men på chippen står der flg RTL 8139B... måske jeg fremover skal bruge driveren xp foreslå. Men samme problem er der stadig
Avatar billede jba750 Nybegynder
23. august 2002 - 23:21 #7
Med mindre din BIOS forsøger at boote fra netværket så er det vist bare noget du må leve med