Avatar billede vieri Nybegynder
18. august 2002 - 22:43 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

TI-92 programmering

Hvordan laver jeg simple forespørgsler på en TI-92?

Jeg har et udtryk, som skal gemmes. 2x+5
Nu vil jeg have lommeregneren til at spørge mig hvilken værdi x har. Hvordan gør jeg dette??

Jeg tror programmeringssproget er C+...
Avatar billede loonz Nybegynder
18. august 2002 - 22:48 #1
Du kan skrive:

:Disp "Hvad er X ?"
:Input X
:2X+5

Det er den nemmeste måde at gøre det på (jeg lavede dette på Ti-83, men jeg tror det er samme princip)
Avatar billede nion Nybegynder
18. august 2002 - 22:53 #2
Ellers kan du kigge på www.ticalc.org
Avatar billede vieri Nybegynder
18. august 2002 - 22:53 #3
Den skriver: "Hvad er X?", men hvis jeg så skriver 2 og trykker ENTER, så sker der intet!
Avatar billede loonz Nybegynder
18. august 2002 - 23:05 #4
Okay, jeg ved ikke om det er samme programmeringssprog. Ovenstående er dog tjekket efter på både Ti-83 og Ti-83+.
Avatar billede vieri Nybegynder
19. august 2002 - 15:11 #5
Det er det tilsyneladende ikke. Jeg har prøvet at kigge lidt på nions forslag, men synes det er meget at gå i gang med at lære, bare for at kunne lave en funktion.
Avatar billede vieri Nybegynder
21. august 2002 - 22:28 #6
Jeg tager selv pointene, da jeg ikke har fået et tilfredsstillende svar. Ellers tak for hjælpen!
Avatar billede loonz Nybegynder
22. august 2002 - 22:59 #7
Selv tak :)