Avatar billede flash_gordon Nybegynder
16. august 2002 - 21:01 Der er 13 kommentarer

Søger emulator programmer

Jeg søger en emulatore som kan køre på en 166 mhz med 32 mb. Platformen som emulatoren henvender sig til er ligegyldig, med undtagelse af Amiga og Gameboy emulatore.

På forhånd tak.
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. august 2002 - 21:11 #1
Avatar billede flash_gordon Nybegynder
16. august 2002 - 22:24 #2
måske udtrykte jeg mig forkert, men jeg søger alt andet end en Amiga og Gameboy emulator. Og lad mig sige det igen. Emulatoren skal kunne køre spillene på en tilfredsstillende måde på en 166 mhz med 32 mb ram.
Avatar billede bbrockie Nybegynder
16. august 2002 - 22:30 #3
Prøv en af disse:
http://www.emuunlim.com/
http://www.emulatorsforidiots.net/

Lidt svært at komme med en konkret emulator, da du ikke siger HVAD det er for en maskine du vil emulere. De to hjemmesider der har dog en hel snes emulatorer.

Du skal dog ikke forvente al verdenen ud af at emulere en anden computer på en 166Mhz maskine ;)
Avatar billede flash_gordon Nybegynder
16. august 2002 - 22:36 #4
Nu var det nu ikke et spørgsmål om hvor jeg kan finde en emulator, men mere hvilke emulatore der kan køre tilfredsstillende på en 166 mhz med 32 mb ram. Jeg kan forstille mig at dos versioner af emulatore har større chance for at køre tilfredsstillende end en windowsbaseret en.
Avatar billede cyber_14 Nybegynder
16. august 2002 - 22:37 #5
hvad er en emulatore
Avatar billede flash_gordon Nybegynder
16. august 2002 - 22:44 #6
Et program der kan emulære f.eks en Amiga. Det kan så bruges til at spille de gode gamle Amiga spil.
Avatar billede flash_gordon Nybegynder
16. august 2002 - 22:49 #7
Der er selvfølgelig 60 point pr. emulator at der bliver forslået og som virker.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
16. august 2002 - 22:51 #8
har du prøvet?:

http://www.mame.net/

/theSurfer.
Avatar billede flash_gordon Nybegynder
16. august 2002 - 22:53 #9
>Du skal dog ikke forvente al verdenen ud af at emulere en anden computer >på en 166Mhz maskine ;)

Nej, det er også derfor at jeg spørger om der er nogen der ved det, istedet for at prøve løs i uendeligheder.

>Lidt svært at komme med en konkret emulator, da du ikke siger HVAD det er >for en maskine du vil emulere. De to hjemmesider der har dog en hel snes >emulatorer.

Det er mest de gamle såsom ZX spectrum, Senclair (Tror jeg den hedder?), nes, snes, da jeg godt kan regne ud at jeg ikke kan køre en playstation emulator og lign. Jeg søger heller ikke styresystemer som en windows 3.1 emulator. Håber det var svar nok.

Dette spørgsmål går på ud på at undersøge mine muligheder.
Avatar billede blyno Praktikant
31. oktober 2002 - 10:01 #10
Denne burde vel egentligt godt virke:
http://www.geocities.com/SiliconValley/Bay/9932/

/Christian
Avatar billede blyno Praktikant
19. januar 2003 - 14:04 #11
Eller måske denne:
http://naxgul.free.fr/oldgames/img/winvice.zip
Som er en C64 emulator.

Er det iøvrigt snart lukketid ???
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. december 2003 - 02:30 #12
Dette spørgsmål mangler input.
Det kan f.eks. være at spørgeren mangler at acceptere/afvise svar/komme med feedback, eller af en svarer mangler at lægge et svar/komme med feedback.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
28. maj 2005 - 00:36 #13
yellow... sker der noget her?