Avatar billede arthur Nybegynder
02. september 2000 - 03:59 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Audio til mp3

Min swf fil anvender forskellige loops, som bliver trigget på forskellige tidspunkter. Er det muligt at få lavet flash audio-stream om til mp3 format, så evt. brugere modtager en færdig mp3-lydfil der kan afspilles fra deres egen computer? Både gode link og råd & dåd belønnes
Avatar billede mushie Nybegynder
02. september 2000 - 09:35 #1
Avatar billede arthur Nybegynder
02. september 2000 - 10:24 #2
Tak mushie, det er et par gode links, men jeg kan ikke finde en løsning på mit problem. Jeg vil have lavet streaming-audio fra min web-site om til en \"fast\" mp3 fil på den besøgendes computer. Det kan jeg simpelthen ikke finde beskrivelser på nogen som helst steder (eller også er jeg blind).
Du skal nok få point lidt senere.
Avatar billede mushie Nybegynder
02. september 2000 - 10:55 #3
Er det meningen du atomatisk vil lægge en mp3-fil ned på brugerens computer og starte den ved hjælp af flash?
Avatar billede arthur Nybegynder
02. september 2000 - 11:01 #4
Nej, jeg vil gerne give brugeren mulighed for at gemme lyden fra flash (som består af flere små loops) i en mp3 fil som brugeren så kan afspille offline.
Avatar billede putz Nybegynder
02. september 2000 - 11:44 #5
Hej Arthur
Da dine loops formentlig befinder sig i flere forskellige .swf filer, er den eneste måde du kan få brugerne til at lytte til dem off-line, ved at lede dem hen til midlertidige internet filer og kopiere dem til et andet bibliotek. Når de så er der kan man altid høre musikken igen. Det er nok ikke den løsning du leder efter, men istedet kunne du jo lave dine loops som separate mp3 filer og lade brugerne downloade dem, som en ekstra service fra din side.
PUTZ
Avatar billede arthur Nybegynder
03. september 2000 - 02:03 #6
Hej Putz, tak for ideen, men tror du ikke det er muligt \"at bryde ind\" i flash-filen med et externt program og derved få omdirigeret audio strømmen?
Avatar billede steffen Nybegynder
03. september 2000 - 09:39 #7
Du kan vel simpelthen optage audiostream\'en på din egen PC som en .wav fil - konvertere den til mp3 - og lægge den til download som alm. fil ..
Avatar billede putz Nybegynder
03. september 2000 - 11:17 #8
Hej Arthur
Jo det er muligt at \"bryde ind\" i flash-filen og derved \"extracte\" mp3 audio strømmen, men det kræver speciel software for at gøre det. Det vil  næsten være for meget at forlange af brugeren ikk?eks: \"Du skal downloade dette program for at rippe min mp3 musik\", dette virker ikke særlig professionelt vel? Jeg tror at min idé med extern mp3 download er det bedste skud!
Mvh PUTZ
Avatar billede sohansen Nybegynder
06. september 2000 - 17:31 #9
Hej Arthur,

.. Der er også en anden måde hvorpå andre kan få glæde af din mp3-musik. Jeg ved ikke hvilke mp3-software du selv anvender, men der findes en der hedder MusicMatch Jukebox, den kan således både gå online i musikverdenen, og med deres særlige tilbud om brug af, og medvirken til opdatering af en online CDDB; her kan du sågar lægge dit eget musik. Fra din egen webside kan du både have link dertil,.. men fra MusicMatch kan du så også finde din musik,.. og spiller du den een gang med med det program,.. så har du den i din play-list,.. og dem der ikke sletter musikken fra play-listen har også musikken på sin pc-
prøv at kikke på http://www.MusicMatch.com
Mvh
sohansen
Avatar billede friiser Nybegynder
23. oktober 2000 - 23:16 #10

Du kan hente en tourial ned på http://www.flashplanet.com

~friiser~
Avatar billede void Nybegynder
07. november 2000 - 23:54 #11
Hvis du lægger dem ind i en tom .fla hvor de så bliver \"trigget\" i de frames de skal uden brug af scener eller grafik. Dvs. en hel tom film KUN med lyden der bliver afspillet når den skal. Og du så publisher den til .swf ! Så omdøber du bare swf\'en til .mp3 og lægger den på din server. Så laver du en knap i din film der bruger GetURL til din .mp3-fil på serveren. Så downloader de den og det hele virker og alle er glade... Håber du fatter hvad jeg skriver... Plabrer nemlig noglegange... heh...

the VoiD
Avatar billede bratkid Nybegynder
29. april 2001 - 18:02 #12
audio er musik cd\'er så det er den her du kigger efter http://www.sonicspot.com/musicmatchjukebox/musicmatchjukebox.html