Avatar billede goofy75 Nybegynder
15. august 2002 - 09:42 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

IIS routing...

Jeg har to hjemmesider til ét IP nummer... hvordan kringler jeg lige at computeren viser den rigtige hjemmeside når der spørges?
Avatar billede moebius Nybegynder
15. august 2002 - 09:48 #1
Du sætter den ene side til at bruge en anden port. fx 81
Så skal man skrive http://url:81 for at komme ind på den.
Den anden kommer man automatisk ind på da den bruger port 80.
Avatar billede goofy75 Nybegynder
15. august 2002 - 10:10 #2
der er en anden måde at gøre det på... Det holder ikke helt i retten at skulle angive port nr. :D

Den må kunne se på adressen hvilken side der skal vises...
Avatar billede cwd Nybegynder
15. august 2002 - 10:12 #3
du skal bruge det der hedder Host Header name men det kræver at du kører IIS på en server version af 2000....
Avatar billede moebius Nybegynder
15. august 2002 - 10:14 #4
Med IIS er det den side der hedder Default web page der vil blive vist hvis du har to til samme IP!

Det man kan gøre er at enden at give sit netkort en IP mere eller at sætte et extra netkort i maskinen.
Avatar billede cwd Nybegynder
15. august 2002 - 10:17 #5
Så opretter du bare et Nyt site og går i properties og advanced og skriver det domæne siden skal være på
Avatar billede goofy75 Nybegynder
15. august 2002 - 10:26 #6
det styrer jo hele verden :D (med eller uden www. foran domæne navnet?)
Avatar billede cwd Nybegynder
15. august 2002 - 10:27 #7
begge dele
Avatar billede amite Mester
17. august 2002 - 06:26 #8
Den eneste rigtige måde at gøre det på er ved at sætte hostheaders op, som
bare sender dine 2 (eller så mange du vil) domæner til hver sin folder...

Hvis du har fået dig en Windows IIS 5.0 server...så kan du jo bruge denne
komplette guide:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q190008

Voilá ;0)