Avatar billede anthon Nybegynder
14. august 2002 - 13:34 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

abit-vp6 med 1200mhz pIII -går det?!?

Hej ...
jeg har et abit vp6 bundkort, nu med én 800 mhz eb pIII, og det kører som det skal.

Jeg vil nu gerne opgradere og tænker på at købe to 1200 mhz eb pIII processors.

Min bekumring er nu, at der ifølge abit ikke kan monteres mere end en/to 1000 mhz processorer. Altså 500mhz - 1000mhz.

kan jeg alligevel godt montere de to 1200 mhz processorer ?!
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2002 - 13:40 #1
Mon ikke det bare var fordi 1000 MHz var det hurtigste man kunne få på det tidspunkt?

Jeg tvivler meget på at det er et problem, da de fleste Multipliere går op til 12-14 stykker.

12 x 133 er rigeligt til dine processorer.

Men du kan da skrive til Abit :)
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2002 - 13:47 #2
Et uddrag fra en side:

Runs very stable even though two P3@1GHz with different steppings have been installed by mistake. I am unclear if the support for 1.2GHz P3 in the new bios should be translated as Tualatin support. Documentation is adequate, but with minor mistakes. Great overclocking features. Runs great on Redhat 7.1, 7.2 and Mandrake 8.2, all of which I have tried on it. Present configuration is: 2xP3@1GHz, 133FSB (but different steppings) 1GB Sdram (4x256MB)@4way interleave turbo md 3Com 905-tx-m NIC Ati Radeon 7200 64Mb DDR VIVO AGP Hauppauge WinTV Primio FM 2xWestern Digital 20GB IDE on RAID 0 LG DVD 16x as hda Floppy I have rated the performance to be average compared to SMP systems one could build now (eg dual athlon mp platforms). Overall, however, this is a satisfactory SMP board if you plan to build on P3 processors.

Den understøtter altså 1.2 GHz, men om det er Tualatin processoren er der vist ingen der ved.
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2002 - 13:52 #3
http://www.totalmem.co.uk/Tualatin%20Compatibility%20370.htm siger at Abit VP6 er tualatin kombatibel.
Avatar billede Slettet bruger
14. august 2002 - 13:56 #4
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2002 - 07:36 #5
Lukketid?
Avatar billede anthon Nybegynder
17. december 2002 - 21:18 #6
klart..! ;-)  -tak.