Avatar billede vandpibe Nybegynder
08. august 2002 - 19:09 Der er 4 kommentarer

audio på svcd

Jeg har brændt en film på SVCD, men lyden bliver noget underlig når jeg afspiller den. På originalfilen er lyden ok. Jeg har prøvet med Virtual Dub. Er der nogen der kan hjælpe mig med at gøre lyden bedre på en SVCD?
Avatar billede hermandsen Juniormester
08. august 2002 - 20:51 #1
Du kan da ikke lave SVCD med VirtualDub...

Prøv TMPGEnc! www.tmpgenc.net

Hvad er dine settings ellers?
Avatar billede vandpibe Nybegynder
09. august 2002 - 01:34 #2
Jeg har brugt TMPGEnc, men jeg prøvede at dubbe kun audioen inden at jeg kørte gennem TMPGEnc, og brugte filen som audio input file. Men lyden er stadigvæk ringe dårlig, selvom jeg gjorde det i 44100hz.
Avatar billede dolemite Nybegynder
10. august 2002 - 22:30 #3
Har samme problem. Mit problem er, at diskanten bliver skinger! Møg irriterende. Jeg tror at det sker når lyden skal laves ringere!
Avatar billede hermandsen Juniormester
11. august 2002 - 22:29 #4
Kom lige med dine præcise lyd-indstillinger... Bitrate, stereo/joint-stereo/mono...

Ved SVCD bør du køre omkring 192 kbit's/sek...