Avatar billede lonely Nybegynder
06. august 2002 - 14:36 Der er 18 kommentarer

oversætte fr dansk til engelsk

Hej jeg skal have oversat en tekst/stil til engelsk hvordan gør jeg det evt via et program eller en siden! skal være hurtigt!
Avatar billede jelzin101 Praktikant
06. august 2002 - 14:39 #1
jeg har endnu ikke mødt nogen oversætter sider, endsige programmer der har været i stand til at løse deres opgave bare nogenlunde tåleligt. Jeg vil i stedet foreslå at du selv klarer det, da du ellers enten vil blive gennemskuet, eller få at vide at du er meget dårlig til engelsk.
/jelzin
Avatar billede ladyhawke Novice
06. august 2002 - 14:40 #2
Hvis du bare vil vide nogenlunde hvad der står kan du bruge en hjemmeside oversættelse, men hvis den skal være almindeligt læselig er du nok nødt til at bruge én der er god til engelsk...

Hvor stort er dokumentet?
Avatar billede lonely Nybegynder
06. august 2002 - 14:40 #3
jamen kender du nogle sider der kan gøre det!
Avatar billede lonely Nybegynder
06. august 2002 - 14:41 #4
det er en tekst på ca en halv a4 side som skal oversættes men den skal skrives ind!
Avatar billede prodic Mester
06. august 2002 - 14:41 #5
Kan kun give Jelzin ret - der findes endnu ikke programmer der kan oversætte en tekst bare nogenlunde fornuftigt.
Et eks. : Får får får - nej får får lam. Sæt en maskine til at oversætte det, og du får en masse gets gets gets sheeps ud af det - og det giver jo ikke lige frem mening.
Avatar billede fangel Nybegynder
06. august 2002 - 14:42 #6
prøv den her, hvis ikke andet bliver det sjovt at læse... (bare skrive i textboksen og si at den skal oversætte det...

http://www.eksperten.dk/translate.phtml

Dea_PG
Avatar billede lonely Nybegynder
06. august 2002 - 14:44 #7
dea andre sider end den her fra!
Avatar billede ladyhawke Novice
06. august 2002 - 14:45 #8
Der findes en del hjemmesider MEN du er nødt til at kunne engelsk på et rimelig godt niveau alligevel, for en autooversættelse har svært ved at håndtere tvetydigheder i sproget...

F.eks. abandon -> aflyse, opgive, forlade...
Der er jo forskel på om der står:

Forlad skibet (OK) opgiv skibet (helt anden mening) aflys skibet (helt anden mening)
Avatar billede lonely Nybegynder
06. august 2002 - 14:46 #9
ok men hvor kan man så finde den side lady
Avatar billede ladyhawke Novice
06. august 2002 - 15:02 #11
et ord ad gangen får her (den jeg tænkte på er nede i øjeblikket):
http://www.dk.lycos.de/search/translate.html

BTW hvis dette er en skoleopgave som du skal aflevere, så vil jeg anbefale dig at løse den i stedet for at prøve med en auto translate. Det vil være rent til grin hvis du afleverer noget der ikke giver mening fordi du ikke selv har oversat det...
Avatar billede ladyhawke Novice
06. august 2002 - 15:09 #12
eksempel på online oversættelse fra dansk til engelsk:

får får får, nej får får lam -> gets gets is refused , gets gets lamb
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
06. august 2002 - 18:55 #13
>>looney når det kun er en halv a4 er det da ikke noget at tale om, og faktisk hurtigere end at sidde og slå hvert ord op i en on-line ordbog, hvor resultatet bliver noget værre sludder ;)
Avatar billede ladyhawke Novice
07. august 2002 - 12:33 #14
Er det ikke på tide at lukke spørgsmålet, eller???
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
08. august 2002 - 14:15 #15
ladyhawke ->
Jo, er det ikke?
Avatar billede criterius.dk Nybegynder
08. oktober 2002 - 10:20 #16
LUKKETID?
Avatar billede ladyhawke Novice
27. november 2002 - 11:20 #17
lonelys konto er ikke aktiv mere, så dette spørgsmål kan ikke lukkes :o(
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
27. november 2002 - 22:10 #18
.....mhh så er endnu et sp føjet til de mange der ikke kan lukkes :(