Avatar billede aspii Nybegynder
04. august 2002 - 16:26 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Socket 423 eller 478 ???

Hejsa!

Jeg skal til at skifte mit mobo + processor ud (fra Asus A7V-133 og Athlon 1GHz), da jeg oplever pæn ustabilitet!

Nu vil jeg gå over til Intel Pentium 4 .. men jeg ved ikke hvilken Socket jeg skal vælge?

Jeg kan se at forskellen ikke er så stor prismessigt, så jeg håber i kan hjælpe mig videre her.. :)

Samtidig skal jeg høre hvilket bundkort der er det absolutte mest stabile (ikke hurtigste)! :)
Avatar billede konex Nybegynder
04. august 2002 - 17:05 #1
Et godt og stabilt bundkort (soltek socket 478)

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264837940
Avatar billede aspii Nybegynder
04. august 2002 - 17:34 #2
Oki ... ser nice ud .. men hvad er forskellen på 478 og 423 ??
Avatar billede paythepri$e Nybegynder
04. august 2002 - 17:40 #3
478 er til Northwood  processor
mens 423 er til "normale/gamle" P4'er

PS. skal du købe Soltek MB, så køb hellere SL-85DRV4 eller SL-85ERV
Avatar billede aspii Nybegynder
04. august 2002 - 18:29 #4
Erh .. så udleder det jo et andet ap.

Skal jeg vælge et mobo til Northwood eller skal jeg gå efter den "normale/gamle" ?

Jeg er 100% ude efter stabilitet, frem for fart.

Mht Soltek, er der ingen der siger at det SKAL være det. :)
Jeg véd bare at jeg er kureret for AMD og VIA! :)
Avatar billede aspii Nybegynder
04. august 2002 - 18:37 #5
Er Soltek SL-85SD-C ikke også ok?

Så kan jeg nemlig beholde min HD + RAM
Avatar billede pentium4 Juniormester
05. august 2002 - 01:45 #6
Du får ikke noget ud af at købe en P4 NW, hvis ikke du også køber DDR-Ram og helst Pc2700.
423-soklen er ved at udgå og der bliver vist heller ikke lavet nogen nye Cpu'er til den.
Køb Asus P4S533 eller P4B533 alt efter om du vil have SiS-chipset eller du vil have Intel-chipset og selvfølgelig også hvad tegnebogen siger.
Avatar billede aspii Nybegynder
20. august 2002 - 15:43 #7
Takker for jeres svardeltagelse.

Resultatet blev et MSI Pro bundkort med SIS Chip, en Northwood P4 - 2,0 GHz og PC2100 DDR-Ram - alt sammen på tilbud hos den lokale PC-Pusher.
Avatar billede pentium4 Juniormester
20. august 2002 - 15:46 #8
Takker for point og held og lykke med købet.
Avatar billede aspii Nybegynder
20. august 2002 - 15:47 #9
tak.. Det hele har kørt en uges tid nu , og det er "Rock Stable" - 110% !! ;o)

Der er virkelig ikke noget bedre end et stabilt system! :o)