Avatar billede dr-data Nybegynder
28. august 2000 - 14:27 Der er 16 kommentarer og
8 løsninger

Automatisk Logon W9x

Hvordan kan man få windows 9x til at logge min standard bruger ind automatisk, sådan at den er klar til normalt brug ved opstart og administrativt brug ved log af/log ind

Sikkerheden spiller ingen rolle !!!
Avatar billede dr-data Nybegynder
28. august 2000 - 14:30 #1
Jeg kan forestille mig noget med regedit, men hvad og hvor kan jeg ikke finde ud af...
Avatar billede hojben Novice
28. august 2000 - 14:35 #2
Få fat i Tweak-util.. fra fx. http://tucows.cybercity.dk
Avatar billede guggemand Nybegynder
28. august 2000 - 14:48 #3
nemmeste måde er egentlig at gå ind i kontrolpanal - netværk og vælge \"windows logon\" som standard logon ... og så logge på windows med et brugernavn UDEN et pass ... næste gang computeren starter vil den så logge ind med det brugernavn uden at spørge dig
Avatar billede dr-data Nybegynder
28. august 2000 - 14:53 #4
>>guggermand har du glemt at jeg SKAL have mere end et brugernavn på mit system....!!!
Avatar billede hojben Novice
28. august 2000 - 14:56 #5
Det er jo ikke det dit spørgsmål går på... Og nej det vil ikke kunne lade sig gøre, hvis du skal have flere brugernavne... Det er logik for (ja selv) burhøns... Hvordan skulle den vide hvilken bruger den skulle logge på med?
Avatar billede thundercall Nybegynder
28. august 2000 - 15:19 #6
Avatar billede thundercall Nybegynder
28. august 2000 - 15:24 #7
DOH! \"download TweakUI fra Win95\" ..... skulle ha´ været \"til Win95\" :-o
Avatar billede guggemand Nybegynder
28. august 2000 - 15:24 #8
dr-data : mit svar giver stadig mulighed for at vælge \"log ud\" i start menuen og så logge ind som en anden bruger

når man bruger windows login som standard under netværk tager den bare den bruger man valgte sidst ... og hvis den ikke har noget pass så logger den ind uden at spørge

med ms tweakui kan du få den til at logge ind med brugernavn og pass ... men så er jeg ikke sikker på du kan skifte bruger
Avatar billede goulduck Nybegynder
28. august 2000 - 16:50 #9
dr-data> du må kun oprette et spørgsmål EN gang! Husk det lige til en anden gang .. ;)
Avatar billede dr-data Nybegynder
28. august 2000 - 17:58 #10
det er desværre ikke MIN fejl !!!
Avatar billede goulduck Nybegynder
28. august 2000 - 18:12 #11
Nej, hojben så jeg også have den fejl ... Eksperten har sikkert udvilket sig en ny \"feature\".. hehe
Avatar billede mesterlars Nybegynder
28. august 2000 - 22:22 #12
Jeg installerede engang TweakUI.

Det resulterede I at alt på min desktop forsvandt. Både ikoner og de mapper med filer jeg havde liggende.

Jeg aner ikke hvor de forsvandt hen. E search på lokale harddiske kunne ikke finde nogle af mine forsvunde filer.

Så jeg holder mig langt væk fra det program....
Avatar billede teknik Juniormester
28. august 2000 - 23:39 #13
>>>Dr-Data
Hvaaa\' med risiko for at \"spørge dumt\" hvad er forskellen på
\"Normal\" brug og \"Administrativt\" brug
Skal den \"\"Normale\" bruger være forment adgang til visse funktioner, fx. visse foldere, netværk, internet adgang m.v.

Eller skal den/de \"administrative\" bruger(e) få din desktop ved opstart, og så logge af + logge på igen for at få sin egen desktop.

Avatar billede thundercall Nybegynder
29. august 2000 - 13:12 #14
mesterlars> Du har nok pillet ved en indstilling som hed/hedder \"Hide Icons in ActiveDesktop\" og half ActiveDesktop aktiveret... DOH!!
Avatar billede dr-data Nybegynder
29. august 2000 - 14:26 #15
For at gøre det helt klart, 1. så kan jeg IKKE bruge TweakUI da den ikke kan fortælle mig helt præsist hvad den gør (jeg vil have reg-nøglerne som den skriver), 2. Når jeg tænder for pc\'en skal jeg uden at tænke på at skulle trykke på enter, kommer ind i Windows loggot ind som standard bruger (med begrændsninger til kontrolpanel) og herfra kunne bruge computeren til de fleste opgaver fx surfe, printe eller spille, derfra skal jeg kunne logge af og logge på som Admin med fulde rettigheder til systemmet.
Avatar billede teknik Juniormester
29. august 2000 - 17:05 #16
Det ønskede er ikke en almindelig mulighed i win98, som opfatter alle brugere som \"ligeværdige\", dvs. altid administratorer.

Men hvis du skifter til win2K, så er den ønskede funktion medfødt.

Den ønskede funktionalitet kan findes fx.i et \"børnesikrings\" program.
Så vidt jeg kan tyde findes den ønskede funktionalitet, med at afspærre visse dele af PC\'en, indtil man selv \"logger på\" fx. i \"Net Nanny\", som kan downloades her.
http://ftp.net.uni-c.dk/tucows/adnload/dlnanny.html
Avatar billede sjensen Nybegynder
29. august 2000 - 17:13 #17
Du burde kunne sætte Autologon til ved at oprette en nøgle kaldet AutoLogon (som streng) og sætte værdien til 1, i registreringsdatabasen under:

hkey_local_machine\\software\\microsoft\\windows\\currentversion\\winlogon

men jeg er ikke helt sikker på nøgle placeringen under W95/98. Prøv at søge i registry efter ordet \"AutoLogon\" eller \"WinLogon\"
Avatar billede Brian Moos Lindberg Praktikant
06. september 2000 - 14:24 #18
\"Sikkerheden spiller ingen rolle !!!\"
og
\"kommer ind i Windows loggot ind som standard bruger (med begrændsninger til kontrolpanel)\"

Er jeg den eneste der ikke forstår det? Er det ikke en del af sikkerheden at der er begrænsninger i kontrolpanelet?
Avatar billede teknik Juniormester
06. september 2000 - 18:23 #19
>>Lindberg:
Jeg tolker spørgsmålet således:
\"Standard bruger - Med begrænsninger til kontrolpanel\", som:
For den daglige bruger : ingen adgang til kontropanel, og andre umiddelbare muligheder for at lave kludder i opsætning.
Den daglige brugers login skal være default, og ske uden indtastning af password osv.

Hvis der skal pilles i de ædlere (software) dele af \"admin\", så må den som er admin...
formodentlig dr-data acceptere at skulle på som standard bruger først, og deefter foretage
en \"special\" log af/log på for at få lov at se/ændre i fx. kontrolpanel....

>>dr-data:
bekræft eventuelt om det er korrekt opfattet.

Avatar billede dr-data Nybegynder
15. september 2000 - 19:55 #20
Teknik har opfattet mit spørgsmål korrekt, men det jeg så ønsker er at vide hvor og hvad jeg skal skrive i regedit...!  :-])

uderligere vil jeg lige spørge er net-nanny et funktionelt program som ikke kører i baggrunden mens windows arbejder og er det freeware ???
Avatar billede hagsted Nybegynder
19. september 2000 - 12:58 #21
gå ind i egenskaber for netværk og set den til windows logon så skal du ikke bruge bruger navn men inden det virker skal du først slæte dinne *.pwl filer de liger i windows mappen men husk når du gør dette så ryger alle dine passwords.

dette skulle være nok det har jeg i hvert fald brugt mange gange

Hagsted ;-) håber det virker.
Avatar billede slipknot Nybegynder
12. oktober 2000 - 10:33 #22
det er fademe nemt, du klikker din ind på netwærkskortet, og klikker windowslogon
Avatar billede dr-data Nybegynder
25. oktober 2000 - 21:25 #23
jeg har for længst fået det til at virke med Tweakui, som jeg godt havde kendskab til i forvejen... Men det mit spørgsmål lyder på, er hvad/hvilke ændringer Tweakui laver, så jeg ville være i stand til at smide disse ind i en *.reg fil og/eller i en *.vbs fil...

Prøv venligst igen...!!!
Avatar billede goulduck Nybegynder
27. oktober 2000 - 07:13 #24