Avatar billede jespersahner Nybegynder
02. august 2002 - 13:11 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Spy-ware, trojanske heste m.m.

Er der nogle programmer, der beskytter mod spy-ware, trojanske heste (f.eks. Back Orifice) osv.? Jeg har installeret programmet "Adaware" til at fjerne spy-ware, men min firewall (Norman) beskytter vist ikke mod spy-ware og måske heller ikke mod Back Orifice o.l. Jeg er altså nødt til en gang i mellem at køre Adaware for at rense ud.
Avatar billede spike. Nybegynder
02. august 2002 - 13:12 #1
spyware = adaware kan fjerne det
trojanskeheste = zonealarm

www.adaware.com
www.zonealarm.com
Avatar billede loonz Nybegynder
02. august 2002 - 13:12 #2
Det tror jeg vist alle er nødt til. spyware kommer generelt ikke med IE, men med programmer du henter, f.eks. Kazaa og Divx, osv osv.
Avatar billede spike. Nybegynder
02. august 2002 - 13:13 #3
sorry, adaware har http://www.lavasoftusa.com/
Avatar billede wanger Nybegynder
02. august 2002 - 13:15 #4
prøv "norton utallities"
Avatar billede goulduck Nybegynder
02. august 2002 - 13:22 #5
Køb "plus" versionen af Ad-aware og du får en baggrunds scanner med, som scanner de filer som du køre. Dette forhindre at spy-ware programmer installere sig.
Kombinere denne med en virus scanner, som kan finde vira.

En firewall betyder ikke at der ikke er nogen skadelige ting som kan komme ind på din maskine.
Avatar billede loonz Nybegynder
03. august 2002 - 18:07 #6
Thanx for Points :)
Avatar billede brevkasserne Nybegynder
03. august 2002 - 18:09 #7
Er der nogen der har kørt Ad-Aware og derefter kørt KaZaA uden problemer???
Jeg kørte Ad-Aware og så ville KaZaA ikke starte!
Avatar billede goulduck Nybegynder
04. august 2002 - 00:51 #8
Bruger ikke KaZaa, men som man også kan læse nogle steder, så kræver de her programmer ofte at det as-ware system som der følger med KaZaa er installeret, for at du kan bruge KaZaa.
Avatar billede loonz Nybegynder
04. august 2002 - 01:54 #9
Ad-Aware har det med at fjerne vitale dele fra Kazaa, så kig lige efter en ekstra gang, inden du fjerner alt dét, den påstår er spyware..
Avatar billede jespersahner Nybegynder
06. august 2002 - 11:28 #10
Jeg kan anbefale, at man installerer Kazaalite i stedet for Kazaa. Den fandtes vist nok kun i en tysk udgave før, men den findes nu også i engelsk. Kazaalite er uden spy-ware og virker uproblematisk hos mig, også efter jeg har fjernet ALT med Ad-aware.
Avatar billede goulduck Nybegynder
07. august 2002 - 06:58 #11
loonz> Ja, Ad-aware fjerner reklame modulet i KaZaa - ikke noget virtalt, men programmet starter ikke uden at det er der.
Avatar billede goulduck Nybegynder
07. august 2002 - 06:59 #12
jespersahner> Det er desværre sådan at der også ligger noget i KaZaalite - kan ikke lige huske hvor jeg læste det, mener at det var i en nyhedsgruppe. Sikkert dk.edb.sikkerhed.