Avatar billede johnnyboy Nybegynder
27. august 2000 - 19:26 Der er 8 kommentarer og
4 løsninger

Overvågning af computere

Hej

Jeg vil gerne vide om det er muligt, gennem et program, at se hvad andre computere på et netværk er igang med. F.eks. hvilke programmer der kører, og i det hele taget hvad der foregår på computeren.
Avatar billede cyberlorx Nybegynder
27. august 2000 - 19:45 #1
Yep...det er det. NetOpSchool kan bl.a. bruges dertil. Men der findes mange andre programmer til det. Hvis det er windows2000 netværk er det endda integreret i selve Windows2000, for at hjælpe folk med HelpDesk funktioner i et stort firma.
Avatar billede goulduck Nybegynder
27. august 2000 - 20:39 #2
Du kan da bare installere NetBus eller BackOrifice .. ;)
Avatar billede cyberlorx Nybegynder
27. august 2000 - 20:41 #3
På den måde kan man ikke se hvad der sker. Jeg har forstået det sådan at det skal være en grafisk gengivelse af brugernes desktop.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
27. august 2000 - 21:20 #4
well, www.symantec.com, der kan man bestille PC anywhere, det bedste program til at arbejde med en PC som man ikke sidder ved fysisk...

ellers er der et gratis alternativ, nemlig VNC, http://www.uk.research.att.com/vnc/
Avatar billede holmager Nybegynder
27. august 2000 - 21:42 #5
NetOpSchool kan ikke anbefales hvis man skal have kontakt til mere end 5 pc ad gangen i særdeleshed i forbindelse med powerpoint præsentationer, det har lidt nykker og går ned i ny og næ.
Som Cyberesben skriver så kan jeg tillige anbefale VNC, simpelt at bruge og opfylder funktionen.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
27. august 2000 - 23:51 #6
men PC anywhere er meget mere avanceret og fungerer hurtigere over langsomme forbindelser... men det koster $$$
Avatar billede goulduck Nybegynder
28. august 2000 - 00:10 #7
Tivoli er da også noget at tage med ... det kan alt (siger min chef). Det koster MEGET, skulle jeg mene, men så har det alså også alt !!
Avatar billede razmataz Nybegynder
28. august 2000 - 11:06 #8
Det er en funktion i windows2000 hvor man kan lave en grafisk telnet session... lige hvordan man gør ved jeg ikke... men det kræver desuden at du har rettigheder til at gøre det!
Avatar billede cybermike Nybegynder
12. september 2000 - 14:02 #9
MastersParadise er et lille gratis(tror jeg nok) program som kan det i snakker om.
Jeg har selv kun prøvet det en enkelt gang, men der virkede det udemærket.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
12. september 2000 - 18:51 #10
ja flot, lad os endelig bruge et hacker-værktøj som ingen ved om er inficeret med vira eller har en bagdør så programmøren bag programmet, kan sidde og følge med... GOD IDE
Avatar billede goulduck Nybegynder
12. september 2000 - 23:41 #11
Ja ja CyberE ... Ja, jeg håber ikke at JohnnyBoy har prøvet mit første forslag ... ;)
Avatar billede johnnyboy Nybegynder
13. september 2000 - 14:24 #12
goulduck>> jeg aner ikke engang hvad det er..  :o)