Avatar billede chop Nybegynder
28. juli 2002 - 16:07 Der er 14 kommentarer

Firewire-netværk! Hvordan?

Jeg har netop købt mig et firewire-kabel, fordi jeg gerne ville have hurtigt netværk mellem min og min kærestes computere. Men efter at have brugt omkring en halv dag på projektet, har jeg stadig ikke fået skidtet til at virke. Kablet (og portene) er 4-pins, og jeg har forsøgt mig bl.a. med unibrain firenet.

En af mine venner mente ikke man kunne kører netværk når det kun var 4-pins porte man havde, men det burde kunne lade sig gøre, eftersom Sony's Vaio'er kan.

Begge computere er under et halvt år gamle, og begge har Texas Instruments OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller.

I Unibrain's readme, læste jeg at man når man installerede det, skulle få en protokol/device (kan ikke helt huske det) installeret der hed "TCP/IP over IEEE 1394", men den kan jeg ikke finde nogen som helst steder.

Det skal også lige nævnes at jeg bruger WinXP.

Håber nogen kan hjælpe

Venlig Hilsen
Christian Haargaard
Avatar billede kwanstudios Nybegynder
28. juli 2002 - 16:10 #1
Jeg vil også gerne lige være med her, har også tænkt over det samme :)
Avatar billede chop Nybegynder
28. juli 2002 - 16:12 #2
Har du prøvet det?
Avatar billede chop Nybegynder
28. juli 2002 - 16:13 #3
For det har virket fint på en af mine venners med <a href="http://unibrain.com">Unibrain</a>'s Firenet.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
28. juli 2002 - 16:14 #4
Avatar billede rkhdk Nybegynder
28. juli 2002 - 16:15 #5
Avatar billede james_t_dk Juniormester
28. juli 2002 - 16:18 #6
Avatar billede chop Nybegynder
28. juli 2002 - 16:36 #7
der er ikke rigtig nogen af dem jeg kan bruge. Tweaktowns havde jeg ikke set før, men homenets havde jeg. Hvis der ikke er nogen der selv rigtig har forstand på det, kunne jeg godt tænke mig en howto, der forklarede det hele, og viste alt hvad man skulle have installeret af protokoller og ekstra devices..

Ellers tak for jeres hjælp :)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
28. juli 2002 - 16:50 #8
er det xp på begge maskiner?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
28. juli 2002 - 17:14 #9
Hvis du betragter dine Firewire kort som netværks kort så skal de sættes op som sådan, med subnet og adresser.

Hvis der ikke er XP på begge maskiner kan det være problemet.
Avatar billede chop Nybegynder
28. juli 2002 - 22:37 #10
ja, der er XP på begge maskiner. Og jeg har prøvet at give dem ip numre der "passede" sammen. Men når man så højreklikker som man kan på sine netværksforbindelser, vælger status, og så fanebladet support, så står der ingen ip adresse. Det foruroligere mig !
Avatar billede kwanstudios Nybegynder
29. juli 2002 - 10:30 #11
chop; jeg har ikke prøvet det endnu, men har overvejet det til..og btw så står min firewire port som et netværkskort i xp, helt automatisk, så kan da ikke tro der er de store problemer i det?
Avatar billede chop Nybegynder
31. juli 2002 - 09:38 #12
det gør det også på min, men alligevel har det givet en del problemer. F.eks. kan jeg ikke få givet den en ip den vil holde fast i. Når jeg har givet den og så vælger support under status for den pågældende forbindelse, plejer man at kunne se ip'en + andre oplysninger, men der kommer ingen ip frem.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
31. juli 2002 - 20:19 #13
Du skal selv indtaste en IP og dine 2 IP'er skal være under samme Subdomæne
Avatar billede chop Nybegynder
03. august 2002 - 13:09 #14
Jeg ved godt hvordan man sætter netværk op, og det er ikke det der er problemet. Problemet er at den skriver at den er connected, men der er ingen forbindelse mellem dem.