Avatar billede poull Nybegynder
26. juli 2002 - 17:49 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Filer via MSN over lokal net

Mig og en ven bruger ofte at sende filer over messenger og det virker fint f når vi sidder hjemme ved på hver sin forbindelse.

Men hvis vi sidder koplet op til den samme router i et hus med vores computere så kan vi også godt skrive sammen med ikke sende filer ?? Det samme er tilfældet fx med at kunen snakke sammen vi MSN.

Hvor sker dette og hvordan kan jeg få det til at virke ?
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
26. juli 2002 - 18:50 #1
Messenger virker ikke over en router når det drejer sig om tale/fil overførsel. Så det er derfor. Jeg har selv ADSL igennem en router, og har ikke fået det til at virke med messenger. Der er flere spørgsmål her på exp der drejer sig om det.

mvh. Martin
Avatar billede poull Nybegynder
26. juli 2002 - 19:23 #2
kan du give nogle henvisninger til dem ?
Avatar billede colabund Nybegynder
26. juli 2002 - 19:37 #3
http://www.eksperten.dk/spm/238387
http://www.eksperten.dk/spm/200763
Så er der vist læsestof til de næste par timer, især hvis du følger linksene.
Avatar billede poull Nybegynder
28. juli 2002 - 22:12 #4
nå men de links handler mest om at kunne sende over internettet .. .det akn jeg godt .. bare ikke når man sidder på samme internetforbindelse
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
28. juli 2002 - 23:25 #5
Når i sidder hver for sig, og sender filer til hinanden gennem messenger, kører i så igennem en router til intetnettet??
Avatar billede poull Nybegynder
28. juli 2002 - 23:29 #6
Ja når jeg sidder hjemme ved mig er jeg bag en router og det er han også hjemme ved sig selv og der virker det fint ... men det virker ikke når vi fx begge sider hjemme ved mig og er på nettet på den samme router.
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
28. juli 2002 - 23:37 #7
Hvad præcis for en fejl kommer den med??

Hvorfor har i brug for at overføre filer til hinanden el snakke sammen over messenger, hvis i sidder i samme rum?? Filerne kan jo bare overføres via netværket.
Avatar billede poull Nybegynder
28. juli 2002 - 23:39 #8
Det er bøjlet at skulle dele hver gang for at overføre ... det er emget nemmere at hive en fil over i messenger
Avatar billede poull Nybegynder
28. juli 2002 - 23:40 #9
og den siger bare could not send the file sådan ca
Avatar billede poull Nybegynder
01. september 2002 - 11:01 #10
nå .... lukker da intet brugbart svar som løste problemet