Avatar billede allan-e-thomassen Nybegynder
23. juli 2002 - 12:59 Der er 25 kommentarer

Min partition skal reddes, den er "BAD"!

Jeg har lige købt en ny harddisk hvor jeg oprettede en NTFS-partition på. Derefter flyttede jeg alle mine data over på den så jeg kunne formatere min gamle disk.
Efter at have installeret Windows igen virker min nye harddisk ikke! Partition Magic siger at filsystemet er "BAD"!
Jeg kan se disken i "Denne Computer", men jeg har ingen adgang til den. Der må være en løsning til at jeg kan hente mine data igen, men hvilken?

Håber I kan hjælpe mig
Allan
Avatar billede onki Nybegynder
23. juli 2002 - 13:06 #1
Prøv Fdisk, og sæt en partition aktiv.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
23. juli 2002 - 13:08 #2
Se det første svar i dette spørgsmål: http://www.eksperten.dk/spm/238307
Avatar billede james_t_dk Juniormester
23. juli 2002 - 13:10 #3
Selv har jeg som sagt ( i ovenstående) med stort held brugt www.recover98.com der virker med alle windows versioner.

Husk at gemme dine data på en anden harddisk for at undgå at overskrive dine data!
Avatar billede onki Nybegynder
23. juli 2002 - 13:13 #4
Jeg har selv haft samme problem. Problemet opstod efter en mislykket OS2 installation. For at rette problemet, slettede jeg den første partition, oprettede en ny, formaterede den, satte den aktiv, og problemet var løst.
Avatar billede sir_silver Nybegynder
23. juli 2002 - 13:26 #5
du kan måske rede den med "PowerQuest Volume Manager 2.0" men lad være med at bruge Partition Magic det er stadig billiger at købe en ny disk end at genskabe disken igen, og det program er ikke lavet til at man sletter den ene disk kun, hvis man skal lave en backup skal man kopier til en disk hvor der ikke er brugt Partition Magic!
hvad er dit Styre-system?
Har du prøvet at lave en scandisk?
Avatar billede onki Nybegynder
23. juli 2002 - 13:31 #6
Det behøver ikke at have noget med PM at gøre. Hvis du har brugt dynamiske diske, er det der problemet er.
Avatar billede halifax Nybegynder
23. juli 2002 - 13:37 #7
Prøv i BIOS at lave en Autodetect HHD IDE Devices.
Har du anvendt korrekt driver til dine IDE controlere.
Avatar billede allan-e-thomassen Nybegynder
23. juli 2002 - 17:42 #8
Jeg kan sagtens se harddisken, men hvis jeg prøver at få adgang til den, spørger den om jeg vil formatere drevet. Det vil jeg ikke! Jeg ca. 8000 billeder jeg har taget med mit digital kamera som jeg gerne vil have fat i igen!
Avatar billede sir_silver Nybegynder
23. juli 2002 - 19:06 #9
tak onki! det er rigtigt at det ikke nødvendigt vis er PM der er skyld i problemet! derfor spurgte jeg også om Styre-systemet og om der var fortaget en scandisk?
Avatar billede allan-e-thomassen Nybegynder
23. juli 2002 - 20:09 #10
Jeg har WinXP og aner ikke om jeg har brugt dynamiske diske.

Hmm - Recover98 virker overraskende godt, men jeg har et problem; de filer jeg gendanner virker ikke, så jeg står med 8000 billeder som ikke virker. Hvad kan skyldes at de ikke anerkendes som gyldige JPG-filer?
Avatar billede sir_silver Nybegynder
24. juli 2002 - 14:35 #11
Prøv lige at kopier en eller 2 af dine jpg filer til det drev der virker og se om det kan lade sig gøre!!! hvis ja. prøv at åben filerne med et andet grafik program! det kan være fordi at den ver. de er gemt i ikke understøttes af grafik programmet.

hvis de ikke kan kopieres, så er fejlen stadig på disken, og ikke filerne!
Avatar billede sir_silver Nybegynder
24. juli 2002 - 14:42 #12
ang dym. drev!
==============
du kan vælge Control panel--> "adminstrative tools" --> "Computer Management" --> " Storage" -->"Disk managememt" --> højre klik hvor der står Disk X hvor x representer det defekte drev. vælg konveter til dynamisk drev.

men prøv at holde dig fra PM når du bruger XP mit system virkede ikke ordenligt med PM efter jeg fik XP installeret.
Avatar billede allan-e-thomassen Nybegynder
24. juli 2002 - 15:34 #13
Hvad betyder det at disken er dynamisk?

Jeg har prøvet at kopiere et par billeder ud på andre diske. Der er ingen problemer i at kopiere dem, men jeg kan ikke åbne dem - det gælder både billeder og dokumenter.
Avatar billede allan-e-thomassen Nybegynder
24. juli 2002 - 16:44 #14
For lige at gøre det helt klart: Min eneste problem nu, er at jeg ikke kan åbne de filer jeg gendanner. Begge de diske jeg arbejder med er blevet formateret, så Recover98 e.lign. er mit eneste håb.

james t>> Du skriver du har erfaring med at bruge Recover98. Oplevede du at dine filer ikke virkede?
Avatar billede halifax Nybegynder
24. juli 2002 - 23:46 #15
Havde du kode på din NTFS partition på filniveau, som nu forhindrer at filer kan åbnes? Bare et skud - har ingen erfaring med NTFS.
Avatar billede sir_silver Nybegynder
25. juli 2002 - 03:26 #16
et dynamisk drev, har flere funktioner end et almendeligt drev idet at det indeholder flere informationer om drevet, ulempen ved sådanne et drev er at man ikke kan flytte det til en anden maskine uden problemer! men disken vil oftes virke lidt hurtiger og mere stabil! prøv evt. at læs windows help om dynamiske drev!
Avatar billede allan-e-thomassen Nybegynder
25. juli 2002 - 11:54 #17
Jeg har læst lidt om dynamiske diske og tror ikke det har noget at sige i mit tilfælde. Jeg forstår bare stadig ikke hvorfor Recover98 ikke virker.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
26. juli 2002 - 07:25 #18
allan-e-t>> Jeg havde ingen filer der ikke virkede efter recovery. Jeg recoverede hele chefens mail + dokumenter!
Avatar billede pilfinger Nybegynder
26. juli 2002 - 07:40 #19
du kan redde dinne data men ontracks easyrecovery den kan rette /rep partitioner filer osv.

adressen er ontrack.com
Avatar billede pilfinger Nybegynder
26. juli 2002 - 07:45 #20
http://www.ontrack.com/easyrecovery/
her er det korrekte link.
Avatar billede pilfinger Nybegynder
26. juli 2002 - 07:51 #21
er dinne filer lavet i et ms program??? så er det sikkert at ontrack kan redde dem :-).
Avatar billede pilfinger Nybegynder
26. juli 2002 - 07:58 #22
Har du en mail tlf eller noget i den stil så skal jeg hjælpe dig igenem med dit problem. det skal lige siges at  easyrecovery ikke er gratis, men det lyder som om det er noget vigtigt som ikke må gå tabt.

du kan skrive til mig på hdsff@ofir.dk
Avatar billede allan-e-thomassen Nybegynder
27. juli 2002 - 00:01 #23
pilfinger >> Det er halvandet års billeder jeg har taget med mit kamera.
Jeg har godt nok formateret harddisken, der var kun en stor partition. Jeg gjorde det så Recover98 ville anerkende disken.
Tror du Easyrecover kan redde de filer jeg kan få Recover98 til at gendanne?
Avatar billede pilfinger Nybegynder
29. juli 2002 - 12:11 #24
Hvis du har en mail adresse eller et tlf du kan sende til min mail så kan jeg hjlæpe dig med at redde dinne filer.
Avatar billede pilfinger Nybegynder
29. juli 2002 - 13:13 #25
hvis du nu skirver et tlf jeg kan ringe til så kan vi sammen redde dinne filler med garanti.